tisdag, augusti 7

Jag trodde det var onsdag alldeles nyss så nu vann jag en dag

Sitter och funderar på vad som är värt. Ena delen av mig vill ju jobba så hjärnan kokar, den andra inser att det betyder att livet utanför jobbet blir väldigt lidande och är livet verkligen menat för att man ska jobba hela tiden? Å ena sidan tycker jag inte livet är så jävla roligt om jag inte har ett utmanande jobb heller och soffan verkar vara precis lika frekvent använd även när jag inte jobbar 50 timmar i veckan. Å andra sidan, tänk om jag blir utbränd? Blir det nåt kvar av mig då?

2 kommentarer:

furysorrowlove sa...

Här kommer jag, ny läsare, och vet NADA... men det där med att jobba röven av sig så man riskerar att bli utbränd känns ju... sisådär!

Sofia sa...

Nä, inte bränna ut dig. Låter dumt tycker jag.
Det kan vara kul att jobba, men det är inte för evigt.
Puss!