torsdag, augusti 23

Men åh, nu måste jag sluta gilla jönssonligan. Gubbjävel.

Det här med att jag har en chef som står och säger att 40-talistmännen är samhällets förlorare och dom som mår sämst eftersom dom inte fattar att världen består av människor och inte bara män, jag gillar det. Jag gillar att jag inte en enda gång har känt nån form av blick eller hört en enda höhöhö-kommentar eller blivit klappad på huvudet. Ja, trots att det är 2012 så har jag inte förrän nu satt foten på en arbetsplats där det noll gånger på sex månader har sagts nånting lillagummanaktigt. Inte i nåt möte. Inte på skämt i lunchrummet. Inte. En. Gång.

För er som fortfarande inte tror att ett litet tuttskämt kan spela roll; det spelar roll. Jag känner en annan säkerhet en annan trygghet en annan gladhet i att gå till jobbet för att jobbet är jobbet och inte en marknadsplats.

Jag gillar att jag har en chef som inte gör skillnad på person och person. Det är befriande.

2 kommentarer:

Trasselkvast sa...

En helt annan sak än inlägget, men jag mindes att du brukar rekommendera böcker, så hittade till er bokcirkus-blogg, läste mig genom tipsen och la till böcker som tilltalade mig i varukorgen allt eftersom.

Nu har jag lite ångest, eftersom jag är på sidan tre och redan har lagt till 23 böcker för 1700 kr. Och jag vill ha alla, och vill inte sluta lägga till.

Linn sa...

Haha! Hur gick det till slut? Kunde du sansa dig? Jag brukar använda "save for later"-funktionen på amazon. Hoppas att du gillar nåt. Jag kommer ju såklart pusha för "mina" böcker eftersom jag tycker att dom är bra. Mvh, självgod.