söndag, augusti 26

Jag minns alla mina älskare osv

Jag kollar på Bourne ultimatum och minns att jag såg den på bio den där dagen efter vi hade hånglat och du sen fick tillbringa natten dubbelvikt på en stålpall med pannan lutad mot sängen jag låg i och handen om min. Inte en enda gång släppte du. När vi åkte hem i taxin och du skulle till jobbet följde du med med ett bestämt tills du somnar och jag ser att du mår bra. Sen höll du om mig där jag skakande låg inrullad i två täcken tills jag somnade. När jag vaknade var du inte där längre. Det var tomt.

Jag minns att vi alltid försökte kolla på film och att jag aldrig har sett så många inledningar som jag gjorde det året. Vi kunde ju aldrig hålla oss längre än så. Det pirrade liksom i hela kroppen när du var bredvid.

Jag minns att jag kastade ut dig när du ställde parfym och tandborste i mitt badrumsskåp. Jag ville inte vara ihop då. Sen kunde jag ändå inte hålla mig och ringde några veckor senare.

Jag minns när din stora SUV skulle kabelstarta min lilla bubbla. Hur kallt det var i min bil, hur varmt det var i din. Den kvällen berättade jag att jag skulle åka till Australien. Du blev tyst.

Jag minns leverfläcken på din kind, vilket håll du hade benan, hur du lyfte upp mig i soffan så jag skulle nå din mun med mina läppar när vi stod upp.

Ibland undrar jag hur du mår nu. Jag hoppas du har det bra.

3 kommentarer:

Den där Andreas sa...

Precis så där som jag skulle vilja bli ihågkommen.

anydaynow sa...

Fint.

Den där Jenny sa...

Så himla fint, Linn.