måndag, augusti 20

Dagens tips

Hej Expressen och Aftonbladet!
Jag vill bara tipsa om att nyheter kallas för nyheter när de är liksom nya. När ni skriver om samma sak för tusende gången kallas det bara en dålig repris. Vi kan ta Nigeriabreven som exempel. Okej, det finns nog folk som Agnetha som har bott under en sten de senaste femton åren, men för oss övriga 9 514 403 (give or take ten) är det en sån icke-nyhet att det till och med har tappat sitt skämtvärde och mest bara är kommer du ihåg på 90-talet när folk lyssnade på Walkmans och trodde på brev från Afrika?

Eftersom jag är så himla snäll så har jag sammanställt en liten lista på "nyheter" ni inte behöver ta upp igen:

Nigeriabrev
LCHF
Stenåldersdieten
GI
Så går du ner i vikt utan att röra dig/äta/träna/kräkas
Så blir du brun snabbast
Vädret
Robinson-Robban

Tack på förhand!

Linn

6 kommentarer:

tearsandpearls sa...

Haha! UNDERBART!! :D

Omomigen sa...

Jag känner lite att jag har saknat ÄR DU LÅDVINSALKIS? i år?

Linn sa...

T&P: tack! Hehe.

Omomigen: Det är för att EMS inte börjar förrän idag. Programmet som gör hela Sverige till lådvinsalkisar. Mmmm...gosa!

Pi sa...

Är vi inte också färdiga med:
Så farlig är din medicin
Huvudvärk/gaser/nagelprickar/whatever kan vara okänd sjukdom

Bubbel sa...

Ha ha, kan tillägga några; "här hittar du billigaste resan/försäkringen/elen", "Vem tjänar mest i Sverige/där du bor" etc

Linn sa...

Pi: JO! Lägger till dom på listan.

Bubbel: Åh! Vem tjänar mest är ju mitt favorithat!