fredag, augusti 10

Jag kom bara tio minuter sent faktiskt

Jodå, jag är på jobbet. Visserligen helt osminkad, nyvaken och virrig, men jag är här. Gjorde en lyxmorgon och gick till bageriet och köpte ostfralla och cappuccino. Det kan vara så att han som står bakom disken snart kommer börja betala mig för att handla där om han ska fortsätta rabattera allting i den här takten. Jag tror att han är kär i mig. Jag kanske ska bli bagarfru? Sitta hemma och äta bröd hela dagarna och gå omkring där som en frodig, lycklig kvinna med ett blommigt förkläde om halsen? Det låter ju jävligt fint det egentligen. Tror eventuellt att han är gay dock. Gay och utanför mitt åldersspann (22-38). Om nån annan känner en bagare så kanske ni kan hojta till?

Alrighty then, let's get this arbetsdag started!

2 kommentarer:

wonderland sa...

Ja tänk så fint det skulle vara? En bagarfru! Jag skulle dock bli stor som en hus, för vem älskar inte fräsch bröd?

Linn sa...

jaja, jag också. Men tänker att man som hemmafru kanske även har tid med att röra på sig så det skulle kanske gå på ett ut?