fredag, mars 11

Till "morsan"

Hejhej! Jag lever och mår utmärkt och det gör bebisen också. Jag tänker liksom inte att tystnad här kan oroa någon, men alltså det är ju oerhört fint att det är så. Jag ska skärpa mig och fortsätta uppdatera tramssaker så ni vet att jag mår bra. 

Det är fredag. Igen. Hur gick det till? Jag har käkat middag med Stina och Sanna på Matboden (älskar matboden så till den grad att jag och Andypants har ett stående bord där, true story), haft hemmamys med Nellie och kommit fram till en ny strategi inför förlossningen. Och innan nån tänker "det går inte att ha en strategi, låt det hända" så vill jag också meddela att strategin mest består av att jag vill ha en så positiv och peppig känsla i kroppen som möjligt och helt plötsligt fick Andreas liksom en naturlig plats i mina tankar kring förlossningen. Innan har jag ju haft lite moder jord-känslan, att jag och bebisen är ett team och att vi kommer klara det och sen tänkt mer liksom inuti mig själv, vilket ju såklart också är bra, men i den tanken så har Andreas mest haft en passiv (dvs väldigt störig) roll vilket har gjort mig rätt osäker och lite ensam på nåt sätt. Nu känns det så himla mycket bättre och jag ska inte gå så långt som att säga att jag ser fram emot att känna världens värsta smärta, men alltså det ska typ bli lite coolt.

Pappa var här förra helgen också förresten. Det var supermysigt. Jag älskar pappa. Vi var på Täby centrum och köpte en lampa  till barndelen av sovrummet och intalade oss att det var en bra investering pga så fin så vi kan flytta den till nåt annat ställe när ungen tycker att den är TÖNTIG och sen råkade vi gå förbi Bose och spontanköpa en stereogrej. Egentligen kanske det inte var så himla mycket spontant som absolut nödvändigt eftersom vi har levt på tystnad och iPhonehögtalare sen slutet av förra sommaren när vår gamla bestämde sig att låta som en instängd mus, men själva köpet var ganska mycket kan vi få lyssna på den? Kan du byta till den andra? Näe, jag gillar ljudet mest i den första. Den andra är så...kantig. Vi tar den! Det är så skönt att vara vuxen och tråkspara så att vi har möjlighet att göra såna saker. När vi kom hem och hade satt i sladden och laddat hem appen (installationsjobbet så här på 2000-talet är ju rätt magiskt va) och dom första tonerna ljöd i vardagsrummet kände jag mig så himla VUXEN. Här sitter jag med en ljudpryl som låter bra och håller länge liksom.

Okej, nu måste jag jobba. Trevlig helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Känns mycket bra nu. Jag är själv på smällen med nummer två och är bara vecka 14 men går fortfarande runt med katastroftankar och "det kanske går åt helvete". Det smittar tydligen av sig på andra gravida också. Bra där, som om det inte räckte att oroa sig för en liksom.
/morsan (eller @hannamag på insta, har ingen blogg)

4everfine sa...

Åh gud orkar du länka till ljudgrejen med? Måste köpa men hatar att leta.

Linn sa...

Hannamag: Åh, jag förstår dig! Jag har kompisar som har fått barn i vecka 27 och 28 och dom barnen mår hur bra som helst idag så jag var tvungen att sätta upp det som mål istället för 40 veckor för att inte oroa ihjäl mig där i början. Varje dag blev liksom en dag närmre ett datum som ändå skulle vara "okej" ifall nåt skulle hända, om du fattar vad jag menar? Nu är jag ju i vecka 34 och om barnet mot förmodan skulle få för sig att titta ut så kan det förmodligen till och med andas för egen maskin och behöver bara lite extra värme och hjälp med maten så nu har jag typ slutat oroa mig och ba jaja, det kommer när det kommer. Ifall det hjälper dig att oroa dig mindre för oss liksom, även om jag personligen tycker det är urgulligt att du bryr dig!

4everfine: Såklart! Vi kollade på dom här https://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/speakers/wireless-speakers/ (klicka i Wi-Fi boxen för rätt urval) och efter att ha lyssnat på de tre första så kände vi att den lilla var lite för liten för vår konstiga avlånga lägenhet och den största tyckte jag blev för basig och tung eller vad man ska säga så vi köpte den i mitten, alltså den här: https://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/speakers/wireless-speakers/soundtouch-20-series-III-wireless-music-system/?dc=small&form_dc=wireless-demonstration

Förutom att vi verligen gillade ljudet och att den är fantastiskt enkel hemma så gillade vi att vi potentiellt kan köpa till fler i framtiden för att koppla till olika rum. Just nu känns det lite overkill och framförallt kände vi kanske inte att vi kunde splurgea så mycket, men en liten till framöver är ändå en möjlighet.

Sofia sa...

Åh! Min enda grej i förlossningsbrevet inför Knappen var att jag ville vara glad. Så himla bra mål! Heja dig och er!

Eelena Blomkvist sa...

Superfin lampa!

Anonym sa...

Jag längtar efter att få känna dom första små sparkarna, dom lugnar ju onekligen. Känns så onödigt att gå runt och oroa sig. /hannamag

4everfine sa...

TACK!