torsdag, mars 17

Nattliga funderingar

Vaknade kvart över ett. Trodde det var mitt vanliga fyravak som sker minst en gång i veckan så jag försökte somna om, men dessa hormoner (eller vad det är) gör det fan omöjligt att sova på beställning. Borde väl egentligen inte klaga eftersom jag oftast sover som en klubbad säl i minst åtta timmar, eventuellt med en zombieliknande tur till toaletten vid femsnåret, men hatar att vara vaken när jag borde kunna sova. Andreas har iallafall ÄNTLIGEN kommit ur sin förkylning och snarkar nästan ingenting och är helt lydig när han väl gör det. Det finns få gånger när jag lika intensivt hatar honom och vill skilja mig som när jag ligger vaken, desperat efter att få somna, och han börjar snarka efter fyra andetag oavsett hur mycket jag väcker honom. När han har mage att bli sur för att jag knuffar på honom omilt för femtiofjärde gången på en kvart så krävs det fanimig rätt mycket viljestyrka att inte bara slå honom på käften. Gud, när han svarade ja, jag sover sluta stör när jag påpekade att han snarkade så ville jag på riktigt döda honom. Han är givetvis helt ovetande om detta varje morgon och kör puppy eyes och hela näe, så gjorde/sa jag väl inte? Stackars dig!-grejen och då går ju hela skiljsmässoplanen i stöpet. Om stöpet?

Vad var det jag tänkte på? Jo! Det börjar ju ljusna ute på eftermiddagarna nu. ÄNTLIGEN det också förresten. Det innebär att cirka alla som rör sig på gatorna utom bilar tycker att det är dags att sluta med reflexer och cykelljus och liknande. Read my lips: Det. Är. Inte. Dags. Än. Det är nästan svårare att se en mörk skugga i solnedgångsljus än i bäckmörker inifrån en bil.

Tänkte även orimligt mycket på hur mycket jag verkligen avskyr Kent samt alla Kentfans. Så himla pretentiösa, min värsta sak i livet (förutom krig/svält/terror/ojämlikhet obv). Hidear allting i mitt facebookflöde relaterat till deras jävla vit-svart-konsert. Det är värre än Håkan Hellströms skepparkostymsfans. Dom har iallafall oftast den förmildrande omständigheten av ung ålder. Kents fanskara ligger definitivt inte hos nittiotalisterna.

Jaha, det blev en arg liten rant det ja. Nu ska jag göra ett nytt försök med somnandet och om det inte funkar får jag väl ta till min gamla vanliga instastalking av kändisar. Kan vara allt från Laila Bagge till Jessica Simpsons lillasyster som åker dit.

9 kommentarer:

Sofia sa...

I stöpet. Enligt en MYCKET OPÅLITLIG källa (A) snarkar jag också. Fast det måste vara lögn. Hur som helst, på den tiden vi sov i samma rum hade vi också sådana nätter. Eller, han hade det. På morgonen kunde han vara sur som ett bi och en gång (glömmer det aldrig pga uppfattade det som att bli förrådd) fräste han så jävla arg "Du kan väl försöka?!". Som att säga till en blåögd person att sluta vara blåögd. Dock! Hjälp finnes. Apotekets snarkplåster funkar skitbra. Säkert även i kombo med nässpray på förkylda personer!

S sa...

Haha förlåt men sjukt kul läsning. Älskar arga rants!

Linn sa...

Sofia: haha! Jag försöker verkligen ha i åtanke att han inte kan hjälpa det och enligt Andreas så är han inte den enda personen i det här hushållet som snarkar (också REN OCH SKÄR LÖGN givetvis), men skillnaden är ju att han sover och inte hör mig och då tänker jag lite om ingen hör trädet som faller i skogen, låter det då?

Fick nåt piller utskrivet av doktorn för svullna slemhinnor vid graviditeten men som hon på min (desperata) fråga FUNKAR DET PÅ SNARKNING OCKSÅ?! svarade att det gör det säkert och godkände att Andreas minsann kunde pröva och skrev ut ett extra stort recept. Herregid vad jag älskar henne ännu mer nu känner jag. Han hämtade precis ut receptet så jag ber om att få återkomma i ämnet.

S: alltså har SÅ många inre arga rants på nätterna. Ska komma ihåg att få ner dom på papper (nåja) också.

Sarah sa...

+1 på Kenthatet!

Sofia sa...

Åh, älskar också doktorn!

Anonym sa...

JAAAA!! Hatar fan Kent med passion! Hade en FB diskussion om detta. Var väl typ 5 personer som höll med mig. Hur man kan lyssna på Jocke Bergs gnälliga röst är beyond mig. Att dessutom gå på konsert i vita kläder. WTF!
Älskar när man springer på normala människor såhär. /hannamag

Anonym sa...

hahahahah ÄLSKAR DIG!!! vad du skrev om kent var typ det roligaste och sannaste jag läst på ca mycket lång tid

Linn sa...

Kenthatare UNITE! Ska starta en egen facebookgrupp där vi kan ranta i fred över hur fyra (var tvungen att googla antalet bandmedlemmar) gnälliga gubbar från Eskilstuna kan ha hjärntvättat så många. Försökte verkligen hitta ZTV-intervjun med Henrik Johnsson (tror jag) och Kent när dom är så jävla bajsnödiga så det är ett under att dom inte imploderar i en liten brun hög på golvet, men internet beat me this time. Tyvärr.

Koko sa...

Tips: snarkning och sömnapné hänger ofta ihop. Tubba din partner att gå på sömnundersökning. Jag gjorde det och det visade sig att jag har ganska många mikroandningsuppehåll (väldigt farligt för hjärtat i längden) och jag kan inte förstå hur det kommer sig att jag lär snarka t.o.m. när jag anser att jag är vaken, men enligt undersökningen snarkar jag 46% av tiden! (Min sambo ba: jag har ju sagt det!) Jag har numera en super osexig cpap-mask över näsan när jag sover, men sömnkvaliteten för oss båda har stigit betydligt sedan ingendera behöver vakna / bli väckt förtioelva gånger i sekunden och min sambo har slutat hota med skilsmässa pga nattlig tortyr. Numera snarkar jag enbart vid förkylning.

/ Koko hittat hit via Onekligen och sprider lite random goda råd!