fredag, mars 18

Om att natthata sin man pt 2

Du ser lite gravidpluffsig ut i ansiktet. Rund sådär, liksom.

Drömde jag att Andreas sa till mig inatt. Vaknade sekunden senare av att han snarkade så sängen skakade. Det kan ha varit så att jag därför helt struntade i att använda den milda rösten och vänligt be honom vända sig och istället lade hela min gravidtyngd bakom en höfttackling hockeystyle och väste SLUTA SNARKA FÖR HELVETE!

Det slog mig precis att det förmodligen var en dröm och att han nog inte sa det på riktigt, men var ändå tvungen att smsa och fråga. Han hade VERKLIGEN inte sagt det på riktigt!, svarade han efter att ha skrattat färdigt. Alltså det är inte lätt att leva med en gravid person så här i slutskedets hormondimmor när personen i fråga även i vanliga fall har en slightly tveksam inställning till skillnaden mellan verklighet och fantasi. Det är tur att jag är så älskvärd i övrigt.

1 kommentar:

Christel sa...

Hellre gravidpluffsig än alkoholpluffsig, som min bror brukar säga att jag är när han vill vara elak.