söndag, mars 13

Tager du...

Såg de två senaste avsnitten av Gifta vid första ögonkastet idag och som ni vet tycker jag att det är en väldigt intressant socialt experiment, precis som speakerrösten säger i inledningen. En sak jag tänkte på idag var att det i samtliga sex terapisamtal hela tiden handlade om att männen skulle skärpa sig/ta ansvar/uppvakta och väldigt lite om kvinnornas beteenden som iallafall i mina ögon är lika delaktiga i allt komplicerat. Det tycker jag är märkligt. Jag vet att det är teve och vinklat, men iallafall i det äldsta parets relation känner jag att fanimig allt är hennes fel pga gnällig, kritisk och totalt ovillig att se sitt eget beteende ändp är det han som ska försöka uppvakta. Förstår inte hur hon ens blev castad med den sopiga attityden. Dom andra paren är ju fina med varandra och oavsett andra känslor så respekterar dom ju den andra. Okej, mina five cents där dårå.

2 kommentarer:

S sa...

håller med! gillar inte alls den där eva...

Linn sa...

Jag hoppas verkligen att det är vinklat, att hon är mer än så i verkligheten. Hon har annars ungefär alla attribut jag avskyr. Gömma kritik bakom falskt skratt, vägra se sitt eget beteende som någonting som påverkar och helt ovillig att få hjälp där den finns. Uuuh.