torsdag, mars 17

Jag slapp internetstalka kändisar. Jag väckte Andreas jättegulligt och ba kan du hålla om mig jag kan inte somna? varpå han svarade nej, släck mobilen fast den inte ens var på. Då gillade jag honom så där mycket igen. Han bad som vanligt om ursäkt imorse och eftersom jag somnade ändå så var jag inte så sur, vilket ju var tur eftersom vi hade barnmorskemöte imorse. Mitt blodtryck ligger fortfarande superfint (HURRA!) och bebin har huvudet neråt sen veckor tillbaka och en kloppeti-kloppeti-klopp-puls som var (är) så himla göllig. Jag passade på att ta upp att jag är jävligt osugen på att bli igångsatt och hellre isåfall vill ha ett planerat snitt och var rätt beredd på att få ett NÄHE DU!, men fick ett okej, jag skriver in det här så kan du ta det med förlossningen när du är där på kontrollen i vecka 41 om du fortfarande är gravid då. Det låter vettigt tycker jag. Det kändes himla bra faktiskt. Nästa gång ska vi skriva en sammanfattning över graviditeten och lite noteringar till förlossningspersonalen. Jag berättade inte att jag skrev ett förlossningsbrev själv häromdagen. Tänker att det kan vara bra att ha som back-up OCKSÅ liksom. (OBS är ej intresserad av tyckande kring födelsemetod. Jag vet vad jag ber om och varför och har absolut ingen åsikt/värdering för nån annan än mig/oss. Förlåt för disclaimer, men är lite...känslig så här på sluttampen. SLUT OBS)

Jag tror att det är klart med min ersättare på jobbet också vilket är så jävla skönt. Älskar jobbveckor som handlar om att jag får saker gjorda. Min chef är dessutom på så fruktansvärt bra humör nu för tiden så det är en ren fröjd att jobba. 

Inga kommentarer: