tisdag, april 30

Hur man kan få tiden att gå


Vilken svordom använder du mest? Faan.
Äger du en iPod? Ja, men jag vet inte var den är.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 8.09
Hur många resväskor äger du? Två asstora och en för liten. Helt fel alltså.
Använder du flip-flops? Njae, alltså om jag är på solsemester så är det ju smidigt, men inte annars. 
Var köper du dina matvaror ifrån? Ica eller Cajsa Warg. Lite för ofta det senare.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden. Hatar att vara med på kort.
Vilken var den senaste filmen du såg? Jag såg kanske trettio minuter av Laxfiske i Yemen i söndags innan jag somnade i soffan. Sista hela filmen var Django förra veckan.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Förlåt, men vad är det för fråga? Om en vän har barn så umgås jag väl med en barnfamilj, annars utan ungar. Väljer ej umgänge baserat på barn/ej barn.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hur mycket pengar pratar vi om? Men en ny vardagsrumsmatta ligger hyfsat up there ihop med en ny dator.
Har någon någonsin kallat dig lat? Eh ja. Min mamma typ varje helg under min tonårstid. Samt jag själv hela tiden.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Ibland ligger jag på spikmattan, räknas det? Annars nej.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Jag tror att du kommer från baktiden.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Absolut ingen aning. Jag har en ny spotify-radio-playlist baserad på The Decemberists The kids don't stand a chance. Den lyssnar jag på hela hela hela tiden. Den är bra.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Om jag berättade det vore det ju ingen hemlighet now would it?
När var senast någon stötte på dig? Min kille stötte på mig i söndags om det gills. Annars var det nog för ett par veckor sen i en bar.
Vad åt du till middag senast? Rostade mackor med leverpastej samt jordgubbar.
Använder du huvtröjor? I mitt hem, inte så ofta utanför.
Kan du vissla? Ja.
Vem var den senaste som ringde dig? Min syster.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Jag gillar vanliga hederliga bergochdalbanor. Lagom thrill där.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Självklart, men inte i den utsträckning jag själv tror när jag är paranoid. Folk har nog med sina egna issues för att orka bry sig om mina.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 08
Tittade du på tecknat när du var liten? Eh? Är himlen blå? Är vin gott?
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Kvadratmeter vet jag inte, men det kanske är en trettio butiker eller så.
Hur många syskon har du? Ett.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej. Jag är lika oblyg inför alla kön.
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen?
Äger du några band t-shirts? Nu har du särskrivit lite här, men nej. Inga bandtishor.
När flög du senast? I februari när jag var i Amsterdam.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra.
Läser du för skojs skull? Ja inte läser jag för att det är tråkigt.
Pratar du några andra språk? Jag pratar svenska och engelska och en jävligt stapplig tyska.
Diskar du din egen disk? Eftersom jag tyvärr inte har vunnit massor med pengar på lotto och kan ha en butler som gör det åt mig, ja.
Har du gråtit offentligt? Definiera offentligt. På jobbet, ja. På tåget, ja. Mitt på gatan, nej.
Har du en stationär dator eller en laptop? Finns det stationära datorer fortfarande?
Försöker du alltid lära dig nya saker? Annars kan man ju lika gärna dö.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag och min kille ska tatuera matchande månar runt naveln. Nä, det ska vi inte och nej jag har inget sånt planerat.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej, det tycker jag är ett helt sjukt påfund. Varför skulle han göra det?
Kan du kasta macka? Japp. Jag är asbra på det till och med.
Har du någonsin varit i Jamaica? Dom här frågorna, var du full när du kom på dom? Nej, ej Jamaica.
Vad har du med dig in på bion? Mitt sällskap, grejerna i mina jackfickor och popcorn och en ramlösa.
Vem var din favoritlärare och varför? Jag gillade verkligen vår lärare i företagsekonomi på gymnasiet för att han var sjukt bra på att lära ut, rolig och lyssnade på alla.
Har du dejtat någon av en annan religion? Tror inte det. Dejtar ej religiösa människor.
Vad har du för väder? Jag har grå himmel, snålblåst och duggregn. Jag har beställt bättre väder till klockan tre ungefär.
Gillar du att flyga? Älskar att flyga. Det ger mig lugn.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Omtänksamhet.
När sov du senast på golvet? På midsommar för två år sedan.
Vilken är din favoritdrink? Dark and stormy eller Fidel Castro.
Gillar du din boende-situation? Jorå, den duger.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Pratar vi regelbundet här nu? Jag måste snitta ungefär 7 timmar, men jag överlever på fyra om jag får sova igen det nån dag senare.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nä, inte direkt.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?! Jag var en jävla fjäskgris så jag hamnade sällan i trubbel trots att jag pratade. Fast jag skrev mest lappar för att inte vara störig och prata.
Vilken är din favoritfrukt? Är jordgubbar en frukt? Annars vindruvor, små blåa utan kärnor som sprätter när man biter i dom.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 30.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja. Man får bara bryta om man bryter med flit in my books.
Tror du på liv på andra planeter? Det känns väl orimligt att vår skulle vara den enda som lyckades få till nåt liv tycker jag.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Oklart.
Vad var det senaste du åt? En macka med ost.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Men gud vad du är fokuserad på det här med killar och tjejer. Jag kommer bäst överens med personer som är sköna.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Min mamma såg Liv Ullman på teve när hon precis hade fått sin dotter och ba min unge ska heta Linn. Då var hon typ tio. Pappa hade inte så mycket att säga till om där.
Gillar du senap? Mmm...senap.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? It all shall pass.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jag skulle hellre dö.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? MEN GUD VAD SVÅRT! Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag är en blandning mellan bossen i The devil wears Prada och hon i Mitt stora feta grekiska bröllop kan man säga.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
Tycker du om att krama folk? I'm a hugger. Jag älskar att kramas. Med alla, alltid.
Skulle du säga att du är trendig? Näe, inte så jätte va.
Äger du en digitalkamera? Nope. Jag har min telefon. Men på din tid kunde man kanske inte fota med telefonen i och för sig så då är det väl ett ja då.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen? Alla hatar mig, buhu.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej, eftersom jag själv är en av dom som gör så. Eller det stör mig om det är i jobbet och om det är min kille, annars inte.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Kan verkligen inte lista alla dom här för jag gråter typ jämt. Senast till nån Sophie Kinsella-bok. Grät riktigt mycket till Chris Cleaves The other hand och R.J Palacios Wonder. Och Jojo Meyes Me before you.
Tycker du att du är attraktiv? För det mesta så tycker jag det. Sen tycker jag att jag är skitful ibland också, men jag är lite för självgod för att det ska sitta i nån längre stund.
Vad är du allergisk mot? Ägg, fisk, skaldjur, nötter, mandel, tofu, djur.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Med tanke på förra svaret, nej. Det är det enda jag kan äta som inte är grönsaker.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Linn. Min mamma hade bestämt sig så det fanns inte på kartan att jag skulle bli en kille.

2 kommentarer:

Limpy sa...

Min kille har en stationär dator.

Linn sa...

Okej, jag är överbevisad. Det finns folk med stationära datorer.