fredag, april 26

Det som händer när man tar ut segern i förskott

Hur kan nånting som känns så bra samtidigt inte vara? Hann hela vägen till att vara påklädd och nästan redo att gå innan jag började gråta igen. Tror på riktigt att mina tårkanaler är defekta. Så himla ledsen är jag liksom inte. Det är bara att varje gång jag ska prata om saker som känns med folk jag litar på så ba *waterfall*.

Vi ska ses ikväll. Det var mitt initiativ för jag orkar inte med att vi ska sluta med nån form av fyllegrej och sen bara säga hejdå innan jobbet och låtsas som om ingenting har hänt. Han vill att vi ska ha en öppen kommunikation och jag känner mest bara för att skrika JAG HAR VARIT ÖPPEN MED DIG HELA TIDEN DET ÄR DU SOM INTE FUCKING PRATAR JÄVLA IDIOT. Fast jag vet att det inte är hela sanningen heller. It takes two to tango liksom. Samtidigt, motstridigt, så känns det så rätt när han är med mig hos mig nära mig.

Tji fick jag för att jag i telefon igår pratade om vårt uppbrott som kanske det ultimata breakupet.

3 kommentarer:

Emma sa...

Ibland kan det krävas en riktig kris för att komma vidare i förhållandet också. Den kommer ofta inom ett halvår har jag märkt, när man antingen gör slut eller satsar på allvar. Vet ju inget om er, men det här med att han dyker upp mitt i natten låter ju lite som om han kanske är mitt i nån slags kris...

Linn sa...

Ja, alltså det vet man ju inte riktigt. Det kan ju vara så, men det är lite grejer som måste till om det här ska funka och jag vette fan alltså. Tänk om nån bara kunde ge en ett facit och ba här har du, här är ditt liv.

Johanna sa...

"Det är bara att varje gång jag ska prata om saker som känns med folk jag litar på så ba *waterfall*."

Jo den känner man ju igen.