fredag, april 5

Fredagslistan! (kan ha svarat på förut, men skitsamma)


1. Hur gammal är du? 29, fyller 30 i november.

2. Hur gammal känner du dig? Ahmen ungefär som jag är tror jag.

3. Vad har du gjort idag? Gått upp, duschat och gått till jobbet. Jobbat.

4. Vilken film såg du senast? Förutom en femminuters sneakpeak på The bounty hunter igår så var det nog The Adjustment Bureau i måndags.

5. Vem ringde du senast? Bra fråga. Vår lagerchef enligt min telefon.

6. Är du besatt av någonting? Teveserier, from time to time. Eller bokserier. Och att googla/hitta folk på internet.

7. Är du rädd för blod? Nej, inte speciellt. Inte så att jag tycker att det är mysigt och fascinerande, men jag är inte rädd för det.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu. Kontoret. Stort skrivbord med massa papper.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet? Förmodligen inte.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.

12. När vaknade du idag? Första gången 6.12 för att jag trodde att min kille hade försovit sig.

13. Vilken är din favorithögtid? Den när man får mest ledigt. Julen brukar väl stå för det?

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Melbourne på mina kompisars bröllop.

15. Nämn en plats i världens som du besökt och aldrig vill återvända till. Sydney. Ogillar verkligen den staden skarpt. Och Marocco. Skulle aldrig åka dit igen.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Frisk och lycklig.

17. Vad lyssnar du på just nu? En spot on-lista baserad på Belle & Sebastian, den är bra.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nope, ta i trä.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Smör, parmesan, bacon, grädde, körsbärstomater.

20. Vem är din favoritkändis? Ahmen vet inte.

21. Vad är du på för humör just nu? Blandat. Ganska glad och lugn, men lite hostig.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Australien, Nordamerika, Asien, Afrika.

23. Snarkar du? Ibland, tydligen. Ofta förknippat med förkylning+fylla.

24. Vilka yrken har du provat på? Men det här har vi väl gått igenom redan?

25. Hur går du helst klädd? I strumpbyxor, jerseykjol och lös skjorta.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion. Inte för att jag tror på det, men jag fick en bok av en kompis en gång och enligt vad som står i den så kan jag identifiera mig till 95%.

27. Vilket är ditt favoritgodis? SURT! Såna där vattenmelonsgodisar med surt på. Eller romerska bågar.

28. Vad sa du senast? Ahmen vad FAN! åt att jag hostar hela tiden.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svårt, var bra på allt. Nä, skoja. Men grundämnena var jag nog rätt jämn rakt igenom. Gillade religion mest, tror jag. Eller psykologi.

30. Vad har du på dig just nu? Svarta strumpbyxor, svart kort kjol och en vit skjorta.

31. Vilken är din favoritaffär? Mat: Cajsa Warg. Kläder: urban outfitters, tror jag. Eller Minimarket. Smink: Make up store

32. Vad har du för storlek i kläder? 40/42/M/L beror på affär och plagg.

33. Vad har du i dina fickor? I jackfickorna: plånbok, hörlurar, en tändare, Eight hour cream.

34. Vad köpte du senast? Frukost. En ostfralla och en cappuccino.

35. Hur många gånger har du flyttat? 9 gånger, tror jag.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka saker skulle du ta med? Givet att allt för min absoluta överlevnad skulle finnas där så dator, internet, böcker, min kille. Ja, han är en sak.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? KVÄLL FTW!

38. Senaste filmen du såg på bio? Beasts of the Southern Wild. Den var bra, men jag önskar att vi hade gått på en lite större salong för vi satt för nära duken för att se allting ordentligt utan att behöva vrida på huvudet.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej, limmad i läppen.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Men ja har jag ju sagt.

41. Vad åt du till frukost? Ostfralla och cappuccino.

42. Hur såg ditt liv ut för 10 år sen? Jag bodde i Göteborg och pluggade andra terminen på högskolan. Jag var ihop med min ungdomskärlek och höll på att hitta mina bästisar.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Ja. Jag tror att det bara är en gång, men det räcker. Jag körde 104 på en 70-sträcka av E20 med dålig skyltning. Kameran satt 50 meter från 70-skylten, det var mörkt och jag fipplade med telefonen. Var rädd i ett år för att jag skulle bli av med körkortet, men jag fick bara en "skön" böter på 3600.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min morbror som körde mig till Lidköping fast han inte egentligen skulle dit. 10 mil för min skull. Eller Lisa som lyssnar på mitt eviga jävla gnäll.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På golvet bredvid sängen.

46. Vad var det sista du åt? Men frukosten.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Alla är vackra.

48. Är du blyg? Nejje.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Senaste heter det, men det måste ha varit Popaganda förra året eller nåt sånt.

50. Vad heter du i andra namn? Maria

51. Har du varit med om en bilolycka? Touchat en annan bil, men det hände absolut ingenting så nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jag tror inte det. Sen jag kom på hur mycket bättre jag mår av att inte ha några hemligheter är jag sjukt dålig på att hålla inne med grejer.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Crosstrainer. Skojar inte ens.

54. Har du några husdjur? Nej, vill inte ha heller.

55. Vill du gifta dig? Ja. Jag vill ha ring/-ar och höra ihop.

56. Var växte dina föräldrar upp? Sunne och Skara/Höllviken.

57. Har du någon gång ringt polisen? Jag kommer inte ihåg att jag har gjort det, så nej.

58. Har du svenskt ursprung? Ja.

59. Har du, eller haft, något smeknamn? Limpan, Linnis, Linnelainen, Linnsan.

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är lite för mycket ibland och blir lite egocentrerad och tar över. Jag kommer alltid på det för sent.

Inga kommentarer: