fredag, april 27

Jag tycker fortfarande inte om det, men då kanske jag iallafall kan förstå det

Jag pratade med en försäkringssnubbe förut. Han skulle läsa ut ett ord ur vårt försäkringsbrev och ba barnek-ip..bar-nekip..barnkipe.. Jag ba mmm...barnekipering varpå han lite surt undrade varför det inte var särskrivet?Först blev jag typ sur och sen så funderade jag lite. Är särskrivningarna ett tecken på att dyslexin har ökat i sverige? Folk kan inte läsa långa sammansatta ord och särskriver därför? Va? Anyone?

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men vadå "varför det inte är särskrivet?"... för att det är ett sammansatt ord, såklart! Åh, frustrationen.

Peppe sa...

jag säger som Colombialiv; blev han sur för att det INTE var särskrivet? herregud.

Sofia sa...

Får kramp på särskrivningar. Så. Jävla. Fult.

Kära Syster sa...

Intressant! Och: håller med alla ovan.

/Anna

Anonym sa...

Särskrivningar är ett gissel. Men de kan vara kul också.

Som kassa biträden sökes.

Som skum tomte 5 kr.

Som brun hårig sjuk sköterska.

; )

Fredrik sa...

Alltså särskrivningar gör mig skogstokig. På riktigt.