lördag, februari 14

Lyssnar på våra bröllopslåtar på repeat också

Jag är verkligen en klysha vissa dagar, bockar av samtliga double income no kids-kännetecken. Ligger i sängen till halv elva: check. Går upp och äter frukost, läser alla delarna i svenska dagbladet och gör ett av sudokuna mittemot en sömnrufsig man i jeans och vit t-shirt: check. Tittar på den inbjudande och fluffiga sängen och ger efter och går och lägger mig igen till klockan ett: check. Duschar, smörjer god kräm och läppstiftsmålar, tar den där mannen i handen och åker på shoppingtur i stan: check. Provar bröllopskostym (han), pratar för mycket med expediterna (jag) och äter lunch med frozen margheritas halv fem: check. Spontanköper världens finaste bröllopsskor: check. Åker tunnelbana i tysthet, köper grönsaker och dip till kvällsmat och åker hem med en skvallertidning och en inredningstidning och lägger mig i soffan: check.

3 kommentarer:

Emma Esteban sa...

Grym dag ju! /fellow dink

Anonym sa...

Nu låter jag som en klyscha (f'låt) men passa på. Var sak har sin tid och nu är det tid att leva så. Vem vet - om ett år kanske livet ser helt annorlunda ut.

Mvh,
Lufthamnen

Linn sa...

Enma: haha, jo det var det såklart.

Lufthamn: haha, ja det var fan rätt klyschigt. Men det ligger ju nåt i alla klyschor så.