tisdag, februari 24

Det enda fina med gårdagen var att jag blev provsminkad inför bröllopet och kände mig så himla fin, tills jag gick och tvättade bort det för det finns faktiskt gränser för hur mycket smink jag kan ha på mig en vanlig sketen måndagskväll. Modern Familys femte säsong är ute på Netflix märkte jag igår (yey) och dessutom går både jag och min kollega runt och är täta och hostar och har ont i bröstet. Det är nu jag kommer ihåg varför jag alltid har hatat våren. Den är känslan av att inte kunna andas utan att det river. Den är känslan av att inte orka gå från ett rum till ett annat, än mindre gå till jobbet. Den är ont i ryggen och hosta tills jag gråter av trötthet. Tacka vet jag vintern ändå.

4 kommentarer:

S sa...

Vi pratade precis om det på fikan, om alla som är allergiska och inte längtar efter våren som alla vi andra. Måste vara asjobbigt med typ pollenallergi.

Linn sa...

Uh ja. Nu har inte jag så farlig pollenallergi, men jag kan tänka mig. Min astma brukar köra två-tre veckor tills den ger sig och sen är allt bra, men pollensäsongen kan ju vara från nu till augusti more or less.

Anna sa...

Älskar moderna family!

Mirijam sa...

Sminket blev ÅÅÅÅSSSMMM!