onsdag, februari 11

Ännu mera bröllopsblogg dårå (ni som dör av uttråkning får väl hoppa över't)

Det är något med ljuset nu. Ljuset och tiden och den där härliga allting är möjligt-känslan som följer med det. Jag får så sjukt mycket gjort på jobbet, betar av min att göra-lista och mina surdegar i ett rasande tempo. Det är kul. Men jag får också så himla mycket bröllopsrelaterat gjort. Den här veckan har vi bockat av:
- hindersprövning - signed, sealed, delivered (max 4 månader innan bröllopet annars är den inte giltig FYI)
- namnbytesblankett (skickas den in samtidigt som hindersprövningen får en det nya/dom nya namnet/namnen i samband med vigselceremonin)
- skypemöte med vad vi tror är världens bästa bröllopsfotograf (hon sa att vi är drömkunder. Hon skulle bara veta. Närå.)
- fotografkontrakt, signed, sealed, delivered
- mailat hotell om deal för bröllopsgäster och eventuellt oss själva
- mailat till en tjej som jag igår insåg har den perfekta rösten för låtarna vi har valt *håller tummarna för att hon inte är snordyr*
- bokat makeup-artist och bestämt testdatum
- bestämt färg på nagellacket. (Essies maximillian strasse her) Ja, sånt planerar jag också, frågor på det?

Och i helgen ska vi gå på stan och kolla på kostym till Andreas och boka ett datum för middag med folk som är involverade.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Av nyfikenhet: vad tar fotografen för fotot och vad ingår då?

Mitt mål i livet är ju att den dag jag gifter mig få Jonas Peterson som bröllopsfotograf. Att ha råd med det är nog gissningsvis ungefär lika sannolikt som att ha råd att köpa sig en egen paradis-ö nånstans och flyga dit alla gästerna. Eller så. hehe.

Men blev bara nyfiken på vad "normala" bröllopsfotografer tar, dvs de som inte blivit utnämnda till världens top tre fotografer

Linn sa...

Uhm, jag vet inte om hon vill outa sin prislista så av respekt för henne så låter jag bli att säga exakta priser här. Men generellt så kollade jag runt lite och vill man ha en dokumentär fotografering på hela bröllopet så kommer man nog inte under 15 000 om man anlitar en professionell fotograf. Under 10 000 får du nog inte nån som är hyfsat bra och under det är det hobbyfotografering och resultat därefter.

Emma Esteban sa...

Johanna! Jag har också en drömsk tanke om att ha Jonas Peterson som bröllisfotograf men HERRE.GUD. så dyr han är. 😱