måndag, februari 9

Media jag intar II

Att få komma hem och sova i sin egen säng, vad skönt det är! (Och vad Andreas snarkar mycket mindre även om jag inatt väckte både honom och nästan mig själv med att sätta mig upp och väldigt högt säga NEJ NU! Iallafall så vaknade jag rätt så utvilad och det kanske är dags att göra den där listan med vad jag läser, tittar på och följer.

Böcker so far 2015
Lena Dunham - Not that kind of girl
Läste kanske halva innan jag dog av uttråkning. Jag har följt henne på twitter och jag har sett alla avsnitt av Girls och jag har läst så många andra (så mycket roligare) självutlämnande biografier förut. (Chelsea Handler eller Sloan Crosley till exempel). Jag är oerhört trött på titta vad speciell jag är för att jag vågar erkänna att jag har brister-koketterande och kommer förmodligen inte läsa klart den.
Betyg: 2 av 5, fast om man inte har sett henne eller läst annat liknande så rekommenderar jag den ändå

Jo Nesbø - Pansarhjärta
Jag har läst den förut, men i brist på annat så låg den framför mig på bordet och Andreas läste uppföljaren så jag läste den. Jag gillar Harry Hole och Nesbø och nu är jag lite fast.
Betyg: 4 av 5

Jo Nesbø - Gengångare
Ännu bättre än föregångaren. Lite relationsdjupare och well, jag tog upp den, jag läste den och sen läste jag tills den var slut. Det hjälper att läsa snabbt när man inte gillar att läsa avbrutet.
Betyg: 5 av 5

Jo Nesbø - Polis
Jag hetsade Andreas att köpa den på Pocketshop igår när vi var på stan och sen tjuvläste jag när han kollade på hockey. Eventuellt anledningen till att jag inte kunde somna inatt. Jag ser fram emot att få läsa lite mer på min lunchrast.

Edit: Den var såklart jättebra och jag kom ihåg varför det här med deckare ändå är en rätt så bra avkoppling.
Betyg: 4 av 5

Karen Thompson Walker - The Age of Miracles
En ungdomsapokalypsbok som handlar om att tiden en dag bara har börjat gå långsammare. Den är skriven ur en kanske elvaårings perspektiv och alltså jag gillar språket och jag gillar idén, men utförandet? Sådär ändå. Den är både för vuxen och för barnslig i sitt skildrande och (och här kommer det jag gillar sämst) jag får inget grepp om karaktärerna. Jag gillar ingen, jag hatar ingen och böcker som inte gör att jag känner nåt är sällan böcker jag rekommenderar.
Betyg: 3 av 5

Filmer so far 2015:
Ocean's eleven
Oceans thirteen
Shrek
Skrek 2
Halva Veronica Mars för sen var det visst hockey
Horrible bosses
Hitchcock
Identity thief (för kanske 3:e gången, älskar Melissa McCarthy)
Änglar och demoner (gick på teve, orkade inte tänka)
Blended

Serier so far 2015:
Girls säsong 4
Nashville säsong 3
Revenge säsong 3
Looking säsong 2
Friday Night Lights Säsong 1

Pods so far 2015:
P3 Dokumentär - Ny demokrati
P3 Dokumentär - Salemmordet
P3 Dokumentär - Fallet Linda Chen
P3 Dokumentär - Orienteringsdöden
Serial - Säsong 1 (6 avsnitt)

3 kommentarer:

S sa...

Är också stort fan av Nesbö, har inte läst Polis men kanske måste köpa den då. Fast jag har alldeles för många olästa böcker på hög... Älskade Serial, men blev ändå lite besviken på slutet.

Linn sa...

ahmen köp den bara. Det är ju liksom sista boken i Harry Hole-serien och har en läst dom andra kan en ju lika gärna ta den sista också tänker jag. Och böcker som är lättlästa får ju ibland igång den svårlästa högen också.

Filip Lindahl sa...

Friday Night Lights!!! Bra Linn!