lördag, februari 28

Jag köpte giftasblomster på vägen hem och ägnade kanske 40 minuter åt att flytta runt och städa upp dom förtvinade blomsterresterna som stod överallt i lägenheten. Jag diskade vaser och beskar blommor och den här har nog iallafall en vecka liv kvar i sig-stuvade om. Blommor kanske är mitt bästa livsknep. Det bara går inte att vara rakt igenom svart när det står ulliga gulliga doftande blomstrande fluff överallt. Nog för att jag alltid har gillat blommor, men nu är det nästan rituellt. Jag kan inte vara utan nånting synligt levande i mitt hem. Vi var hos blomsterbutiken igår också, min florist, bara för att titta om det verkligen är dom vi ska provduka medoch när vi gick därifrån mumlade Andreas nåt om att jag kanske borde sluta gå dit och prata om bröllop flera gånger i veckan om jag inte vill att dom ska ta mig för totalt knäpp. Sen tittade han på mig med det där ögonleendet som gör att jag vet att han gillar mig just för att jag ibland är totalt knäpp. Han tycker att det är lite romantiskt och han är en sucker för romantik den där mannen. Jag tänkte skriva att jag inte vet vad jag har gjort för att förtjäna honom, men om det är nåt det senaste året har lärt mig så är det att jag inte tror att livet förtjänas. Det händer och det har inget att göra med om vi har varit goda eller onda innan. Så så här: jag är så glad att jag vågade när en chans kom och jag är så glad att det var just han som var chansen. Imorgon ska vi provduka och jag tänker spela vår bröllopsmusik på väldigt hög volym och prova min bröllopsklänning och min kappa och mina skor och sen ska jag le med själen och tvinga Andreas att provdansa. Det är inte vad jag trodde att jag skulle göra en lördag för två år sedan, men jag kan inte tänka mig nåt bättre nu.

Inga kommentarer: