torsdag, februari 5

Eventuellt goda nyheter

Jag fick hem svar på blodprovet om min allergi som jag tog för ett par veckor sen med posten idag. Ett maskinskrivet brev från min doktor och sen provsvaren. Med tanke på att hela min underarm svullnade upp i två dagar och jag fick en massa prickar på överarmen efter det så kom det ju inte som nån surprise att jag även fortsättningsvis ska låta bli att äta det jag vet att jag inte tål. Nytt för den här gången är kanske att det är konstaterat (jmf eget påhitt) att jag ska ge fan i soja (förutom flytande eftersom jag alltid har ätit den och det verkar funka utmärkt) och att jag eventuellt kan äta skaldjur. Jag har strax över nåt referensvärde på allt utom hummer (heja dyrkroppen), men läkaren säger att jag kan få komma och prova om jag vill. OM JAG VILL?! Herregud, att få äta skaldjur skulle ju kunna revolutionera mitt liv. Ja, förutom den lilla detaljen att jag tycker att det luktar så jävla äckligt, men ändå. Räkfrossa? Moules? HUMMERFROSSA? *ringer allergimottagningen för testbokning*

Inga kommentarer: