tisdag, februari 17

Ähmen jag åkte inte till nåt slott och krashade, jag stannade hemma i soffan och kollade på Friday Night Lights och läste ut Sigge Eklunds senaste In i labyrinten (tredje boken på fyra dagar, yey mig!). Alltså vilken konstig bok va? Ingen kan ju säga att han inte har a way with words, men storyn? Jag vet inte jag. Jag börjar komma till insikt om att jag inte gillar böcker där jag inte kan känna nånting för karaktärerna. Kanske är det därför jag gillar ungdomslitteratur och sörjiga kärleksstories så himla mycket, för att igenkänningen gör att jag kan knyta an på nåt sätt? Iallafall, språket är bra, jag är glad att jag läste den för det känns som att det var längesen jag läste en svensk vuxenbok och den var välskriven, det var den. Happ, det var väl det jag hade att säga ungefär.

1 kommentar:

Sonja sa...

Friday Night Lights är alltid värt att stanna hemma för.