fredag, februari 20

Jag köpte en kappa igår. En dyr kappa, men jag tycker den ingår i bröllopsbudgeten och med den logiken kostade den ju gratis nästan. För att ha en examen i ekonomi är jag förvånansvärt lurig när det gäller min egen privatekonomi. Eller så kanske det är just det som är tricket, att vara en bra ekonom handlar om att kategorisera på rätt sätt, ta från rätt ställe så att säga. Jallafall, den är ursnygg och jag känner mig ursnygg i den och jag blev å-ter-i-gen påmind om att jag verkligen borde sluta köpa billig skit och köpa dyra fina lyxiga grejer istället. Jag tycker själv att jag nästan aldrig köper kläder eftersom 150 kr H&M och 200 kr Monki inte syns känns märks, men om jag räknar ihop mina syns ej känns ej märks ej-köp så hade jag lätt kunnat köpa ett dyrt fint plagg istället. Jag ska jobba på det där tror jag minsann.

1 kommentar:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Åh! SOM jag håller med! Jag ska också jobba på det, tror jag.