torsdag, februari 19

Att gilla listor och sånt

Jag blev så inspirerad av gårdagens ljusdosering så jag bestämde mig för att sitta vid mitt eget vardagsrumsbord (jmf min kollegas) idag istället för att gå till jobbet. So far so good måste jag säga för jag har varit hemskt effektiv och känner att jag kan bocka av grej efter grej på min milslånga to do-lista. Jag älskar listor och jag älskar älskar att bocka av.

 Jaha, annars då? Igår tvingade jag Andreas att umgååååås, det vill säga göra listor. Hehe. Vi har nu gjort ett körschema för oss, för våra inblandade kompisar och för stället vi gifter oss på. Först gjorde vi en lista på vad som behöver göras vid olika "stationer", typ lämna vid bröllopslokalen på fredagen, att göra vigselplats, att göra inomhus, att göra under minglet, att ha koll på under middagen och vem som var ansvarig för vad. Sen listade vi vad vi behöver göra under själva bröllopsdagen och vilka hålltider vi har med utgångspunkt i bröllopsstarten och ledtider för olika grejer och voila! ett körschema. Nu ska jag bara göra själva schemat i excel och sen är vi good to go. Ah, och sen googlade vi lite blommor, bestämde vilka vi vill duka med, testdukade lite hemma och räknade ut hur många vaser och ljusstakar och sånt vi behöver och fick fram vad vi behöver skaffa och vad vi redan har. I helgen ska vi testduka på riktigt, köpa lite "provblommor" och livea loss hemma i vardagsrummet. Det är klart att allting inte kommer gå enligt plan, men som min syrra skrev i whatsappen igår (efter hon hade mobbat mig för att vara bridezilla) if you fail to plan, plan for failure. Okej, så illa är det såklart inte, men jag tänker att ju mer vi kan underlätta för alla andra som ska göra fixet, desto mer peppade kommer dom vara att ordna det som går fel och/eller göra dom ändringar vi kanske har last minute.

Inga kommentarer: