onsdag, oktober 24

Jag kommer dö ensam och olycklig

Åh herregud. Min kompis hetsade mig till att starta en profil på en dejtingsajt igår och nu kan jag liksom inte sluta fascineras av människosläktet. Folk är så där? Folk faller för det där? Jag känner mig mållös. Har därför tagit på mig rollen som uppfostrare och svarar nu på samtliga mail med en vänlig, men bestämd ton. Vi har snubben som envisas med att kalla mig Du. Vi har snubben som vill "busa". Vi har snubben som inleder med ett "Du är det vackraste mina ögon nånsin har skådat". Samt snubbarna som beskriver sig själva som busiga. Bu-si-ga? Gud alltså, this will kill me.

12 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Snälla, finaste Linn - dela med dig av dina svar? Plz?

Skitsur sa...

Det är inlägg som detta som ger mig styrka at stå emot när mina kompisar hetsar om detsamma (ja, att jag ska starta profil och dejta). Busiga.. ohherregud...

Kerstin sa...

Innan du dör kan du väl skriva så många roliga inlägg du orkar om detta, låter som en blogguldgruva!

erika sa...

Och efter de busiga kommer kanske han som vill fånga dagen med Dig!

Höhö.

minahistorier sa...

åh alltså nätdejting. orkar inte med dessa "knasiga" och "tokroliga" killar som finns där. men kanske finns där nåt bra också. eventuellt?

Chaos By sa...

Hahaha jag dör och ja de är utav ett släkte en inte visste fanns!

Johanna sa...

Dejta på nätet BORDE ju verkligen vara en smart grej, så folk slipper ränna på krogen och gå på kvällskurser bara för att liksom. Men när svaren är sådär, herregud vad man inte vill vara med längre då.

Håller med någon ovan: kan du inte dela med dig av mail/svar! Känner på mig att det kommer vara väldigt underhållande!

Linn sa...

Det finns ju oanade möjligheter att blogga om det här och jag lovar att svaren är underhållande, men jag tänker att jag ska försöka dra gränsen till att göra mig lustig över profiltexter som är till för alla att titta på och låta personlig kommunikation vara personlig. Det låter såklart helt sjukt eftersom jag ändå gör narr av andra, men det känns elakare att ge sig på specifika personer och liksom "lura" in dom i en konversation för att sedan hänga ut dom på nätet än att bara garva åt sånt de själva har valt att öppet berätta.

M sa...

Åh gud, jag har skapat ett monster. Sjukt kul monster dock.

Sofie sa...

haha loves it! imorgon ska jag iaf på "dejt" med en kille från verkliga livet, hoppas det går bättre än mina nätdejter... :-S

Jojjo sa...

Hahaha jag fick engång ett mail som lydde "du har en katt, jag har en katt, vill du leka? Mjau" eller något liknande. Skrattade tills jag grät. MEN! Jag träffade faktiskt min nuvarande pojkvän (som verkar bli något att hålla i när det blåser) på en dejtingsida, ungefär samtidigt som jag hade gett upp det där. Mirakel osv.

Malin sa...

Vinnarna från min dejtingsajt är "Hej, vill du knulla?" och "klarar du 24 cm?" är