måndag, oktober 29

Att köra med skadebegränsning (eller Att sakna tålamod pt.123)

Och där avaktiverade jag kontot på dejtingsajten. Jag vet ju sedan innan att det här med onlinedejting inte är för mig, men jag tänker varje gång att det nog kan vara annorlunda den här gången. Men det är ju aldrig det. Jag är för petig med text för att orka med presentationsbeskrivningar och fumliga mail utan att tappa hoppet om att någonsin träffa någon som är normal, det vill säga ungefär som mig utan att behöva vara likadan som mig. Hela grejen med hur awkward det är att ta kontakt med någon första gången gör att jag tappar sugen och mest blir ledsen/besviken/irriterad istället för pepp och glad och snäll. Och min totala aversion mot smileys isn't helping om man säger så. När syftet med hela grejen är att flirta i textformat framstår stundtals jag som dumihuvet och stenhård bara för att jag inte kan få mig själv att avsluta med en smiley.

I verkliga världen när man träffar någon så får man ju en person först och främst, med tankar och skratt och en konversation som man märker på nån minut om den flyter eller inte om man connectar eller inte. I verkligheten märks intelligens eller streetsmarthet eller vad man nu gillar direkt och om personen sen inte är en gud på att stava så finns ju den riktiga personen som ett bevis på att stavningen inte alltid hänger ihop med smarthet och wit. På nätet? Not so much so. Jag skäms lite för att jag inte kan se bortom de e bra hur är det me dej? jag tycker om bräd åkning och har själv distans. Men det går inte.

Jag står inte heller ut med träningsnarkomanin eller ironikerna eller självupptagenheten. Och hela den här grejen med att mer eller mindre sitta och vänta på att bli uppmärksammad gör ju inte wonder för mitt självförtroende heller. Varför svarar han inte då? Varför har ingen besökt min sida de senaste trettio sekunderna? Varför är det bara totala nötter som skriver till mig och inga normala dudes? DET ÄR FEL PÅ MIG JAG ÄR EN REJECT JAG KOMMER ALDRIG TRÄFFA NÅN.

Så, enough. Jag vill vara en snäll och rolig och glad och omtänksam person, inte en grinig uppmärksamhetshorande besserwisser.

9 kommentarer:

Malin sa...

2, har snott/länkat till detta inlägg överallt.
2, för du skriver så som jag tänker.
3, Har raderat min profil också trots att jag inte har hunnit träffa han med 24 cm.

Linn sa...

Tack så mycket! Och haha, nej. Du kanske i och för sig klarar dig utan honom?

Bubbel sa...

Håller med du - träffa nån gör man nog bäst live!

Sofie sa...

Word! Håller med om precis allt och därför raderade jag också min dejtingsida-profil. Funkar inte för mig heller.

It's all gonna be fine sa...

Apropå att jag inte tycker du var ett dugg elak som la ut mailen här: http://dejtmejl.blogg.se/

Fler såna bloggar åt folket.

Linn sa...

Gött att det inte bara är jag!

Och IAGBF: först fattade jag verkligen inte meningen och ba MEN JAG HAR JU INTE LAGT UT NÅT DÄR! Men nu fattar jag. Och haha! åt sidan. Sjukt störd.

Malin sa...

IAGBF: Hahahahahahahahahahaha! och samtidigt blir jag lite rädd. Ska jag aldrig hitta någon. Hjälp vilka knäppisar det finns där ute.

Colombialiv sa...

Men alltså! Jag tycker nästan att du borde haft kvar din profil enbart för att citaten du lägger ut är så himla roliga!

Bea sa...

Jag tycker som du. Det är klart bättre att träffas på ett "naturligt" sätt. Jag har fått taskiga mail från idioter på sajter som tycker att jag är ful och fet och det är ju om något knäckande för självförtroendet. Men jag har ändå kvar mitt konto för jag vet att min chanser att träffa någon i verkliga livet är små efter som jag inte går så mycket på fester och tillställningar utan mest sitter hemma.