måndag, oktober 15

Hur jävla svårt kan det vara?

Alltså jag älskar folk som är effektiva. ÄLSKAR! Och jag kanske inte hatar motsatsen, men det stör mig väldigt mycket när saker och ting inte blir gjorda eller tar lång tid. Som med min fastighetsskötare som jag nu har jagat i tio dagar för att göra en tidsplan över när golvet ska rivas och läggas om. Fem samtal, tio dagar, inget svar. Jag blir freaking tokig! Jag har inte ringt idag eftersom jag börjar känna mig jävligt jobbig men samtidigt vill jag ju ha en tidsplan eller iallafall nåt annat telefonnummer så jag kan koordinera själv. Och så jämför vi med våra Kostymer på jobbet som ba okej, du vill ha det här. Jag kommer om en timma! och så kommer dom efter en timma och lyssnar på vad jag vill ha och ger mig en tidsplan och håller den. Så mycket mer respekt i det.

Åh, jag kollade på den där stand up-grejen på femman där två kändisar ska leka komiker för en dag bara för att Katrin och Bingo var med. Jag älskar Katrin av nån jävligt märklig anledning. Men skitsamma. Bingo hade fått hemläxa och två gånger sket han i att göra det och dök upp oförberedd. Jag blev asgrinig hemma i soffan. Okej, idag var det bara ett teveprogram men jag blev sur på själva grejen. Jag tycker att det är så jävla respektlöst att bara skita i att göra sin grej och lita på att folk runtomkring ska styra upp det.

Men det löser sig ju alltid?

Ja, för att andra fixar så det löser sig, ditt egoistiska kräk.

Så, för världsfreden kan vi väl komma överens om att vi alla börjar anstränga oss lite mer även med dom skittrökiga grejerna som diskmaskinen och städdagar och deadlines?

Tack på förhand,

Linn.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hatar också ineffektivitet. Folk som gör saker långsamt.

Att vara dålig på att ta tag i saker hemma är ju dock mer lätt hänt..ehe. *träffad*

Och alltså, älskar du Katrin Zytomierska!? Kan man göra det? Trodde hon var en sån som alla alla störde sig på, det gör iaf jag. Tycker hon känns som en fyraåring. Men vad vet jag.

Hepp, nu ska jag visst gå och spy igen (vaknade magsjuk i morse. Kul som plåster på såren över den söndersparkade cykeln).

egoistiska egon sa...

Men ja! Ja! HATAR när folk bara "det löser sig" och man bara: ja, men lilla du, HUR tror du det löser sig? Jo, för att ngn annan fixar. Latmask.

Linn sa...

Johanna: 1) STACKARS DIG! KRYA PÅ DIG! 2) eh, jag säger ej att det gäller i hemmet. Är kass på att ta tag i saker hemma. Och ja, jag tycker att hon är rolig just för att hon beter sig som en fyraåring. Sen är hon ju dumihuvet också, men jag gillar ändå att hon alltid står för vad hon tycker även om det hon tycker är helt cepe.

Egon: ELLER HUR?!

Jojjo sa...

Men JA, mer effektivitet åt folket! Blir tokig på seg byråkrati och obeslutsamhet. Fick veta igår att min vaktmästare enligt nya regler inte ens får byta en jäkla glödlampa vid garaget utan en arbetsorder från fastighetsbolaget. Känns ju verkligen effektivt och lättjobbat!