torsdag, oktober 18

Bloggen undrar

Min lägenhet är en jävla soptipp. Det skulle säkert bara ta 30 minuter och ett rejält tvättpass för att fixa till det, men jag orkar fan inte. Om jag ska ha ett sånt här jobb och ett liv samtidigt så kanske jag inte vill lägga min fritid på att städa och tvätta och whatever så nu sitter jag och googlar städning för att liksom se om det skulle vara värt det. Är det nån av er som har städning? Hur ofta isåfall? Och är det värt det? Samt: har ni tips på nån bra firma i Stockholmsområdet? Vitt givetvis.

6 kommentarer:

hilariousbaglady sa...

alltså, nä har inte städhjälp men nu när vi håller på att flytta blir det en rejäl genomgång. Kanske du kan lura dig själv och säga att du ska flytta, fast du inte ska det. Funkar på mig. Självbedrägeri osv.

Annika sa...

Vi har städning en gång varannan vecka. Så oerhört mycket värt det! Vitt givetvis.
Bor i Göteborg så har tyvärr inga tips om firma. Men verkligen, lätt värt det.

egoistiska egon sa...

En kompis jobbar på Hemfrid. De verkar mao schyssta. Hoppas jag...

Bubbel sa...

Jag har ingen regelbunden städning men anlitar http://www.pdsab.com/ ibland för fönsterputs och sånt, de har alltid varit bra!

emster sa...

Ja. Vi hade förut. Totalt värt. Kan maila på fb.

Elin sa...

städning är helt jävla underbart. Hemfrid är inte dåliga på att städa, alltid. Sist hittade jag en gammal halväten smörgås i godisskålen, då fick jag nog och sade upp avtalet. sen har jag via kontakter fått nys om en annan städfirma, de kostar ungefär hälften av vad hemfrid tar: abss.se
650 pix i månaden för mig, städning varannan vecka o bor på i en tvåa. AWESOME! att leja bort städning är en gudagåva till samtliga (mest en själv då, men ändå)