lördag, oktober 13

Jag hade ställt klockan på 11.30

Min chef ringde och väckte mig imorse med frågan om jag kunde kila upp till jobbet och kolla varför larmet hade gått? Så jag fick superman-klä på mig och gå dit och vara detektiv (förmodligen nån som borrade bara) och sen gick jag och köpte rågsurdegsbröd och sen städade jag skräpet till lägenhet och bar tillbaka möblerna och bytte dammsugarpåse och hällde lite mjukmedel på dammsugarfiltret och dammsög och skurade städhinken och torkade golven och diskade och bytte en lampa. Det tog en timma ungefär. Nu sitter jag i soffan och tänker göra BLT och asstarkt kaffe. Hade tänkt att gå och jobba, men är lite osugen nu, med larmet and all.

4 kommentarer:

Helle sa...

Mjukmedel på dammsugarfiltret?? I'm intrigued. Berätta mer!!Varför? Funkar det? Så många frågor. Tack på förhand.

Helle sa...

Ps. På allvar alltså. I want to know.

Linn sa...

Det här är så sjukt, men jag har en "husmorsbok" med massa tips om allt från att ta bort blodfläckar till lukta gött. I den står det t ex att man kan lägga en påse med lavendel på filtret, men seriöst? Vem har lavendel hemma? så jag tänkte att jag kanske lika gärna kunde stryka på lite mjukmedel så det istället för byggdamm skulle lukta gött. Det funkade. Tips!

Josefine sa...

Men fan vad smart. Måste testa. Hatar dammlukt. Hatar.