måndag, oktober 22

En liten lunchfundering

På tal om Fifty shades så snabbsåg jag början av en recension på adlibris förut när jag länkade upp inlägget från igår där det stod att "sexskildringarna inte är realistiska" och det fastnade väl inte då, men det kom upp nu igen som en tanke och alltså, det är dom väl? Jag menar inte att alla sextillfällen för alla människor alltid ser ut som dom gör i boken, men om man gillar piskor och att bli bunden och grejer så kan det väl visst vara som i boken? Okej, alla kanske inte har ett playroom i rött läder (euw) och köttskenor i taket (igen, euw) hemma, men att bli fastbunden med en slips? Det är väl ändå inte så himla konstigt? Det borde ju räknas megalight i världen av dominanssex. Har jag fel här folket?

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag är ingen expert på BDSM, men som jag har förstått det, är det vanligaste att en som "i verkliga livet" har makt och inflytande vill vara undergiven i en BDSM-situation, vilket inte är fallet i Fifty Shades-boken. Det reagerade jag på när jag läste, och tänkte att det inte var realistiskt på det sättet. Resten är väl rätt normalt?...

Johanna sa...

Köttskenor? Alltså va? Vad är det?

tearsandpearls sa...

Har precis börjat läsa den, (1 kapitel) så det ska bli intressant.......... hmm... haha.

Linn sa...

Sara: men det påverkar ju fortfarande inte själva sexet? En är dominant, en är inte. Och jag trodde inte att det var så himla självklart att det alltid var åt det hållet heller, men att det kanske är vanligare?

Johanna: såna som krokarna som djuren hänger på sitter fast i som gör att man kan flytta på djuren utan att ta ner dom? Tänkte jag på. Och don't ask varför jag tänkte på det för jag vet inte.

T&P: please report back!

Jojjo sa...

Alltså köttskenor? I taket. Måste nog läsa den där boken ändå, bara för att.