tisdag, november 1

Soffproblematiken

Ligger i soffan och pratar för mig själv. Skriker AHMEN VA FAN! lite då och då när teven/datorn inte samarbetar. Det är lite så jag jobbar, skriker/låter när saker inte går som jag vill direkt. Nu letar jag efter en soffa som är snygg, lagom stor, djup, bekväm och billig. Har kommit fram till att jag inte vill lägga tiotusen på en ny soffa. Funderar på att köpa samma som vi har på jobbet bara för att den är så jävla skön. Men. Den är vit (urk) och från Ikea och jag vet jag vet jag kan hotta till den med kuddar och filtar och grejer, men alltså den jag har nu är från typ sextiotalet och djupröd i sammet. Det är fan skitsvårt att byta ut den trots att man får ryggskott av att sitta i den och att liksom hänga mer än en person i den är mission jävla impossible. Emellanåt hetsäter jag djungelvrål som är min nya besatthet. Salt, tuggmotstånd, perfekt.

Inga kommentarer: