torsdag, november 3

Lista! Lista! Här var det lista!



Johanna har en lista som jag snor för att jag älskar listor.


Vad åt du till frukost? Två polarkakor med ost och skinka. Ett glas vatten. En kopp svart kaffe.
Vad har fått dig att skratta i dag? Jag skrattade åt mig själv när jag lekte lillamyarg mot Lisa förut för att hon inte vill sitta bredvid mig och jobba idag. 
Vad har du på dig just nu? Svarta strumpbyxor, svart bomullskjol, grön slapp tisha med ett pariserhjul på och en svart kofta med stora fickor. Jag är barfota.
Hur ser resten av dagen ut? Jag ska cykla till Fältan på lunchen och köpa present till mamma för den jag redan köpt glömde jag hemma imorse (fail). Sen ska jag åka tåg och sen ska jag krama på mina föräldrar.
Vad händer i kväll? Se ovan.
Och i helgen? Imorn ska jag till optikern och sen ska jag hänga med min kompis och hennes ungar och sen ska vi ha födelsedagskalas för mig och min mamma. Och på lördag ska jag hänga med kompis och unge och söndag samma sak. Jag ska bada i tjocka små barn i helgen helt enkelt.
Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan? Hmm. Svårt. Men middagen med Sofia igår är nog höjdpunkten ändå.
Och det tråkigaste? När jag var tvungen att städa vårt lager i tisdags. Ur-trå-kigt.
Helgens tre bästa låtar? Hallå, helgen har inte varit än. Men eftersom jag ska åka tåg så ska jag lyssna på musik och då kommer jag bli glad av Les Champs-Elysees med Joe Dassin, My Girl med Otis Redding och MacGyver Blues av My little pony. Kanske sitta och vicka lite på huvudet i takt och le och så.
Hur lyder dina tre senaste sms? SJ-Biljett, "Do it, Sofia och familjen har två kalas på lördagen så det var lite tajt för dom. Fredag hade varit bättre... Jram","Du, ditt huvud är helt klart. Det är mitt som är mosigt. Det är påfredag jag menar. Missade visst en dag där, sorry! Fredag typ elva, funkar det? Kram"
Vad dricker du i helgen? Ramlösa, pappakaffe, vin. Ska övertyga pappa om att köpa finvin. Yey finvin.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Den snor jag, älskar ju listor!

Miss Baglady sa...

Jag snor också. Är hemma själv och har tråkigt och älskar listor och Linn är min idol.

Linn sa...

Sno på bara. Och idolisera icke. Not worthy osv.