onsdag, november 2

Ett pris! Ett pris! Ett pris!

Josefine på Tuffast av alla (ni måste läsa henne, okej?!) har gett mig en blog award! Alltså weeeeeeuuuiiii! Jag gillar att få pris. Näe, jag älskar att få pris. Tack, Josefine!

Varför började du blogga?
Jag började blogga lite för att min kompis sa att jag var tvungen och lite för att jag skulle lära mig att skriva ut alla känslor och lite för att jag gillar att skriva. Jag var en så kallad late bloomer, för jag började läsa bloggar 2004 nån gång och ville nog egentligen ha bloggat själv, men jag vågade inte för alla som bloggade var så himla tuffa på den tiden.

Vilka bloggar följer du?
Alla i högerspalten på den här sidan och ungefär 60 till. Kanske tio är betalda bloggare, resten är privatbloggar. Jag läser nästan inga bildbloggar, inte en enda modeblogg och ingen inredningsblogg. Jag gillar att götta mig i folks känslor och vardagvardag helt enkelt.

Favoritfilm?
Nej. Jag kan inte favorita en film för jag kollar typ aldrig på film. Jag kan favorita teveserier istället och då favoritar jag Dexter. Jag älskar Dexter. Jag vill gifta mig med Dexter. Sen älskar jag Californication för jag älskar Hank Moody för jag älskar överkåta alkoholiserade män med en fulromantisk kvinnosyn. Och så gillar jag Entourage om jag får ta bort Drama. Drama förstör typ serien. Vince är också ett jävla mähä, men Drama är bara ful och jobbig.

Vilka länder drömmer du om att besöka?
Gud, jag är en sån mes när det gäller att resa. Förutom att det vore jävligt coolt att åka till Tokyo så har jag absolut ingen dragning till Asien. Och ingen till Afrika. Men jag skulle vilja åka en sån resa som Den där Jenny gjorde på sin bröllopsresa i USA. Och så vill jag se mer av Europa. Vill bila i Italien, hänga ut i Madrid, dricka bärs i Porto, se på kyrkor i Warzawa. Ja, städer helt enkelt. Just nu är jag sugen på att boka resa till London och till Köpenhamn, trots att jag varit i bägge massor med gånger.

Mina fem bloggrosor går till:
Josefin, för att hon är så jävla ärlig och har så mycket självinsikt och är så stark fast hon är liten och rädd.
Jenny, för att hon skriver bäst och varje gång jag ser att hon har skrivit ett inlägg så vet jag på förhand att jag kommer känna någonting och att det kommer vara bra.
Sofia, för att hon bara är så himla smart och fin och bra och rolig och tar fina kort och ja, för att jag gillar henne.
Maria, för att det inte finns nån som är roligare än henne och för att jag gillar henne också himla mycket.
Lisa, för att hon får mig att skratta så kaffet sprutar och för att hon är tuff och snäll och modig.

7 kommentarer:

Lisa sa...

*rodnar klädsamt och skickar en cyberpöss*

Den där Jenny sa...

Men HURRA!! Tror att jag svarat på den här enkäten redan, men det skiter vi i nu! HURRA!!!!

Den där Jenny sa...

Och PS: vi hade världens bästa resa, alla borde testa!

josefin sa...

ahmen! nu blev jag jättejättejätteglad! TACK! RODNAR! BLOMMOR! JORDGLOBER! HUURRAAAA!

josefin sa...

okej kommentaren var kanske lite konstig men det var vad jag kände/tänkte. tack så hemskt mycket linn!!

Linn sa...

Lisa: *tar emot den och stoppar i fickan*

Jenny: Ja, hurra!

josefin: ahmen fina! Du är himla värd det vettu.

Maria sa...

Men ååååh, här läser man inte bloggar på en dag och vad missar man då? Värsta fina komplimangen! TACK Linn! Du är så himla bäst, det vet du va? (och inte bara för att du gillar mig). KRAM!