onsdag, november 23

Det här är viktigt, folket.

Det finns viktiga saker att försöka förändra bortom jävla ekar och sjuka små ekorrar. Viktiga saker där viktiga riktiga liv står på spel. Där det står en människa som behöver hjälp men som av dåliga konstiga vidriga anledningar inte får hjälp. Det tycker jag är värt att lägga ner tid och resurser på. Läs Klaras text här. Läs Klaras text och fundera på om det ändå inte finns nåt ni kan göra för att få alla Klaror att få den hjälp de har rätt till.

5 kommentarer:

Colombialiv sa...

Till exempel kontakta Psykiatri Södra och vänligt undra vad de haller pa med:
http://www.psykiatrinsodra.se/verksamhet/om-osskontakt.html

MissParker sa...

Fast... det finns ALLTID något viktigare om man ska tänka så.

Linn sa...

Colombialiv: till exempel det.

MissParker: vad menar du? Det är väl klart att människor som far illa är viktigare än en rutten jävla ek? Och ja, rent generellt så tycker jag att det är viktigare att tänka på människor än på ting. Jag menar inte att det ska vara ett "tänk på barnen i afrika" på alla ens tankar. Jag menar att jag tycker att människor trumfar ungefär allt annat om man ska engagera sig.

Den tjocke konsulten sa...

Det handlar om att protestera för protesterandets skull och i frågor som är garanterat politiskt riskfria (=de inblandade kan ej förslora ansiktet) och som garanterat kostar de medverkande 0:-

Ek- och slussenprotesterna tycker jag är den politiska korrekthetens yttersta vassa egg, en massa människor som vill känna känslan av att göra något som får dem att se bra ut (gärna medialt) men helt utan risker eller mätbar genererad nytta.

Linn sa...

DTK: Så kan det vara. Oavsett så tycker jag att alla som har protesterat å trädets vägnar är dumma i huvet.