söndag, november 20

Söndagsproblematik

Okej folket. Jag har ingen frukost hemma och kommer således vara tvungen att äta gröt eller gå och handla = oönskat en söndagmorgon. Dessutom. Dessutom så är jag motarbetad på Twitter i vad gegget i ögonen på morgonen heter. Jag hävdar gröschel. Lisa säger gomorra och Maria hävdar att det heter kladd. Maria har ju givetvis mest fel eftersom kladd inte är ett dugg ett eget ord utan mest beskriver en konsistens, men Lisa är lite tuffare. Kan ni hjälpa mig här? Rösta på mig!

17 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Det heter ingetdera, det heter nämligen skruffs! Ögonsnor om du frågar min sambo, men det låter ju bara äckligt!

tmw sa...

?? Ni hittar ju bara på allihopa. Det heter klegg.

Tears and Pearls sa...

grus i ögonen brukar jag säga

Benzo sa...

Gojjs!

Anonym sa...

ögongrums!

Omomigen sa...

Grums såklart?

Louise sa...

ögonbajs...

Linn sa...

Äsch, ni fattar ju inget. GRÖSCHEL SA JAG!

Caisa sa...

Bös säger jag. Bättre än sambons ögonvax i alla fall.

när det börjar sa...

Du har inte glass i frysen då? (angående frukost+lunch+middag, alltså)

Lisa sa...

John Blund-kacka, ju!

berättaren sa...

Håller med några av kommentarerna ovan. Grums eller ögongrums heter det. Ögongrus om det hunnit torka.

Anonym sa...

"Sömn" har vi kallat det hela min uppväxt i södra Norrland, att man har sömn i ögonen.
Anna

Anonym sa...

Ja sömn säger man i Gbg också. Det heter det.
/Jojo

Ellinor sa...

Sömn säger jag :)

Mia sa...

Amä, det heter bös ju.

Limpy sa...

Noshörningar. För att de liksom sitter i hörnet mot nosen.
Eller sömn, om man vill.