torsdag, maj 17

Nu är jag vuxen på riktigt

Jag svarade på dolt nummer förut, trots att det aldrig är bra nyheter när dolt numner ringer. Den här gången var det Radiotjänst. Jag panikletade muteknappen, men resignerade så fort att damen på andra sidan ba är du säker på att igen annan betalar? tre gånger tills jag ba alltså om du vill att nån annan ska betala så kan vi säga att nån annan betalar. Nu måste jag betala tvavgift. Jag hatar tvavgift. Tycker inte att det borde vara på abonnemang också. Man betalar för det man använder liksom.

3 kommentarer:

elsa sa...

Svarar aldrig när dolt nr ringer. ALDRIG. Kan inte!

Åsa sa...

Vänta några dar, ring tillbaka och säg att du sålt TV:n. Dom kommer inte tro dig, men det är nästan det roligaste för dom kan ju inte motbevisa dig heller.

Bubbel sa...

Blev själv pejlad och avslöjad av sonen för flera år sen som öppnade dörren och glatt svarade "tittar på tv" när gubben utanför dörren frågade vad han gjorde....