fredag, maj 4

Listan!

Det var längesen vi körde en lista, no? Den här har jag snott från Kaospatrullen.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa:
Två jobbnycklar, två hemnycklar, en postboxnyckel, en tvättlåsnyckel, två vinds-/sopnycklar.

Vilken svordom använder du mest:
Fitta.

Äger du en iPod:
Nej, men jag funderar på att skaffa en. Det kommer förmodligen inte hända eftersom det finns för många val.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 08.15 och sen snoozar jag till 08.30

Hur många resväskor äger du:
Två jättestora och en liten.

Var köper du dina matvaror ifrån:
Ica på Folkungagatan till vardags och Cajsa Warg på fredagar.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden:
Eh ja. Blir skitful på bilder.

Har några av dina vänner barn:
Men ja. Jag är inte tolv.

Har någon någonsin kallat dig lat:
Nej, inte to my face.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu:
Pass.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk:
Chokladmjölk är sjukt äckligt, så vanlig mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan:
Nej, det tror jag inte.

Vad åt du till lunch:
En sallad som jag plockade ihop i en disk på Ica.

Använder du huvtröjor:
Det var väldigt längesen.

Har du någonsin deltagit i en demonstration:
Nej. Är inte demonstrationstypen.

Vem var den sista som ringde dig:
Nellie. Jag kunde inte svara. Den senaste jag pratade med var vår redovisningskonsult på jobbet.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält:
Såna som kittlar i magen.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig:
Såklart. Den som inte tror det ljuger.

Vilket riktnummer befinner du dig i:
08.

Tittade du på tecknat när du var liten:
Men igen, vem gjorde inte det?

Hur många syskon har du:
Ett.

Är du blyg inför det motsatta könet:
Nej. Jag är inte den blyga typen.

Äger du några band t-shirts:
Är så inte bandtishatjej.

När flög du senast?
I november. Till Prag.

Hur många stolar står kring ditt köksbord:
Fyra.

Pratar du några andra språk:
Engelska och knackig tyska.

Diskar du din egen disk:
Japp.

Har du gråtit offentligt:
Ja, på bussen i december när vi fick reda på att mamma hade tumör.

Försöker du alltid lära dig nya saker:
Försöker och försöker, man lär ju sig jämt nya grejer.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar:
Nej.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten:
En icke-fråga. Om han verkligen vill bjuda så får han väl bjuda, men jag tar verkligen för givet att vi splittar.

Kan du kasta macka:
Ja.

Har du någonsin varit på Jamaica:
Nej.

Vad har du med dig in på bion:
Popcorn och Ramlösa.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet:
Jag gillade ekonomi pga det var lätt.

Gillar du att flyga flygplan:
Jag älskar att flyga. Älskar!

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner:
Humor.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv:
Jag förstår inte frågan. Så nej.

När sov du senast på golvet:
Några veckor sen kanske. Jag var bakfull och somnade på toalettgolvet.

Vilken är din favoritdrink:
Vodka soda lime.

Gillar du din boendesituation:
För det mesta. Ibland vill jag bo på landet, men det brukar gå över.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera:
För en dag? Kanske fem. I längden? Minst sju.

Äter du frukost dagligen:
Nej. Och det skäms jag för.

Är dina dagar fullbokade och stressiga:
Ja, för det mesta. Sen tar jag paus och ligger på soffan en hel dag och vilar.

Vilken är din favoritfrukt:
Vindruvor.

Hur gammal blir du nästa födelsedag:
29.

Tror du på liv på andra planeter:
Det vore jävligt konstigt om det inte fanns.

Tror du att Gud är man eller kvinna:
Nej. Jag tror inte på gud.

Hur valde dina föräldrar ditt namn:
Mamma hörde på radion att Liv Ullman hade döpt sin dotter till Linn och bestämde sig för att hennes dotter skulle heta det. Hon var tretton då, men det höll i sig tills jag föddes när hon var tjugosex.

Gillar du senap:
Ja, förutom fransk. Not a fan.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm:
Inte frivilligt, nej.

Sover du på sida, mage eller rygg:
Oftast på sidan, ibland på mage. Aldrig på rygg. Det är obehagligt.

Tycker du om att krama folk:
Men ja! Är så en hugger.

Skulle du säga att du är trendig:
Absolut inte.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars:
Jag har aldrig sett star wars.

Tycker du att du är attraktiv:
Det går upp och ner. Ibland tycker jag att jag är sex on legs, ibland tycker jag att jag är skitful.

Vad är du allergisk mot:
Allt? Nä, men ägg fisk nötter mandel soja hästar katter.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej. Jag försöker köpa sånt kött där djuren har fått ett bra liv, men även det handlar mest om att det smakar bättre och har mindre hormoner och skit. Jag är helt pro-kött.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat:
Mamma hade bara Linn i huvvet, så Linn.

Slut.

Inga kommentarer: