lördag, maj 26

Blodtryckssänkande

Igår åkte jag tåg fast mitt tåg var försenat så jag hoppade på ett annat istället. Lösningsorienterad osv. Pappa hämtade i en sval bil och kramade mig så revbenen knakade. Vi grillade och åt kvällsmat på altanen och magskrattade och ögontindrade som jag bara kan göra med min familj för att vi är samma blod och samma tankar. Min syster berättade om när hennes snubbe spelar spel och är långsam och mamma avbröt mitt i historien genom att kasta sig bakåt i stolen och ba sånt gör mig galen! och ja, vi delar gener liksom. Det är så tydligt att det här är min familj. Vi är så lika. Sen kollade mamma och söstra mi på teve och jag och pappa drack färdigt vinet och pratade framtid. Vi höjde såklart rösterna, sen rufsade han mig i håret och plockade undan efter maten. Jag satt kvar och läste Chris Cleaves the other hand, årets hittills bästa bok. Läs! (Det är en order.) Jag sov på soffan på nedervåningen med AC:n på max för att inte dö av svett.

Idag har jag varit hos min kompis och hängt i deras fantastiska hem. Det är så himla behagligt hos dom och barnen är makalöst mysiga. Jag har pussat tjocka bebisben och släpat runt en fyraåring på axlarna och jag är terapiad nu. Rapsfälten lyser gula och allt annat är gröngröngrönt. Det tog tio minuter att gå runt i trädgården förut när jag kom hem för att jag verkligen insöp natur. Jag älskar det här stället. Jag älskar hur fåglarna sjunger och hur solen färgar tallkronorna röda på kvällen och hur det är i stan fast det inte märks.

2 kommentarer:

inte skyldig sa...

Åh så fint det låter! Vill vara med trots att det inte ens är min familj. Bara för att få vara med liksom.

Linn sa...

Du får hänga med en helg i sommar!