lördag, maj 19

Att unne sig är livet det se

Har blivit helt folkskygg och är hemma för femte kvällen i rad. Dock har jag så himla klyschigt "tagit hand om mig" idag dvs duschat, filat fötterna, målat naglarna und so weiter. Det är fan sjukt att det funkar som uppiggning. Dessutom har jag varit på Cajsa Warg och dels fångat en unge i farten på väg ut i gatan till föräldrarnas stora lättnad (vad jag sa? Förlåt att jag bara tog tag i ert barn! vad dom sa: Det är verkligen inte alla som skulle göra det. Tack så jättejättejättejättejättemycket!) och dels köpt götte till mig själv. Det vill säga vattenmelon och skånska jordgubbar och gotländsk sparris och glad fläskkotlett och dragon och nån äppelmust och nån kolsyrad fläderblomsdricka. Ikväll blir det fläskkotlett med nån form av potatis (har ej bestämt mig än) och en syrlig dragonsås min mamma alltid gjorde när vi var små. Och grillad sparris med bacon- och parmesansmulor.

3 kommentarer:

Ms Stiffneck sa...

Åh herregyyd vad gott.

Linn sa...

Jag hoppas det! Har so far "provsmakat" såsen ungefär fyratusen gånger.

Ms Stiffneck sa...

Åååh. Älskar provsmak.