måndag, maj 30

Sällskap sökes

Jag vill ha sällskap! Mamma och pappa är roliga i ungefär tre minuter. Sen börjar pappa avbryta ungefär alla konversationer för titta, blå himmel! eller en nötskrika! och mamma frågar om saker som jag verkligen inte har en aning om. Typ var (gjorde jag rätt nu?) min kompis syster ska fira semester och annat viktigt.

Ni märker ju. Det går ju inte att hänga runt dom för mycket utan att bli knäpp.

Nu vill jag ha sällskap. En kompis eller tio runt benen. Skratt från maggropen och tio folköl på altanen. Jag vill vara kvar här, men kommer inte orka göra inget helt själv i en vecka till. Ligger och funderar på vem jag kan locka hit. Har provat Lisa, men hon är dum och säger nej. Tummen ner på Lisa just nu.

Oj, nu kom det nån. Laters.

1 kommentar:

Kaaja sa...

Skönt att höra faktiskt. Har känt mig som otacksam skitunge hos mina föräldrar nu i några dar för att jag irriterar mig på dem. De är ju bara snälla egentligen. Men jag kan inte ens dricka ett glas vatten utan att det ska kommenteras "jaha, dricker du vatten"/"är du törstig?"/"var maten salt?" eller bara "Mmmhm." Maaaah!!!