fredag, maj 20

Livet osv.

Mitt jobb alltså, hjärta det ibland. Som igår när alla 'var tvungna' att dricka öl ihop och gjorde det väldigt bra tills ungefär klockan två inatt. (Inte jag, är duktig flicka osv). Eller idag när det är drop in tills ungefär klockan tio. Eller efter tio när det är fritidsgård och frukosthäng i köket. Bara för att vi kan.

Jag förstår om det låter oseriöst. Jag hade tyckt det innan jag började här också, men det är fan anledningen till att de allra flesta jobbar över utan att gnata. Eller sätter sig och gör saker som absolut inte ingår i arbetsbeskrivningen för att man ju hjälps åt. Det finns en självklarhet i det som jag inte tror skulle ha funnits om vi inte hade fått hänga runt när vi vill också.

För övrigt så åker jag och fiskar i helgen. Tydligen ska jag och min kompis syrra dricka vin och prata om livet medan min kompis och hans svåger gräver nånting. Känner mig oerhört nöjd med den uppdelningen för min kompis syrra är en helt fantastisk människa som alla borde känna. Och Matilda, jag hör av mig om jag kan, ok?

4 kommentarer:

Matilda sa...

Åh! Titta här! Ja, gör det. Jag jobbar lördag på dagen, men kanske har tid att ses nåt i alla fall.

Linn sa...

Vet att vi har nåt inplanerat under lördagen, men vet inte när. Såna petitesser brukar jag överlämna till min kompis. Hehe. Men jag hör av mig om jag hittar internetz på den dära ön efter att jag har fått reda på planerna.

Johanna sa...

Måste fråga av ren och skär nyfikenhet: vad äre du jobbar med?

Låter som ett bra jobb, jag tror också att man presterar bättre om man får lite frihet. Motivationen att göra ett bra jobb ökar liksom.

Linn sa...

Johanna: Jag jobbar för ett klädföretag som ansvarig för webshoppen.

Och ja, helt klart är det så.