tisdag, maj 17

Kinderprogramme 90-tal

FRUSTRATIONEN! man känner när google inte kan svaret. Har googlat olika fraser i typ en kvart nu, men det kommer bara upp massa skit på flashback. Hjälp mig här nu. Tyskt barnprogram som gick på kanske sommar- eller jullovsmorgon. Kanske även på tyskalektionerna i skolan. Det handlade om ett tvillingpar (?) som bodde på en husbåt och typ lekte lite detektiver. Dom bodde med sin pappa för mamman var AWOL.

Jag har hittills frågat: en gammal klasskompis som typ kan allt. Fyra personer på jobbet. Google.se/google.com/google.de. Ingen vet.

HJÄLP?!

7 kommentarer:

Karin sa...

Några i min klass som går tyska ser någon gammal serie som heter typ Ronja unt Tanja. Vet dock inte riktigt handlingen.

Underlandet sa...

Nej, nu har jag också googlat ihjäl mig. Jag kommer ihåg programmet hur bra som helst, men ingen aning om vad det hette.

Kanske du kan hitta det här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:TV-%C3%A5r
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_barnprogram_p%C3%A5_TV

anna sa...

HA! Ämtligen ngt jag kan. Spreepiraten!!!

Linn sa...

Men jag ska aldrig aldrig aldrig mer googla. Ni kan ju allt!

Mvh,

Mycket mycket stolt bloggmama

Linn sa...

Och en sak till: Karin - får jag fråga hur gammal du är?

Karin sa...

18 om två veckor!

Linn sa...

Hurra! i förvag.