söndag, maj 22

Meddelande från havet

Jag har bonnabränna på högerarmen, rosor på kinderna och vetskapen att jag fick två gäddor på tio kast i bagaget. Vilken tur att ni sa till mig att jag skulle åka. Och vilken tur att jag har en sån fantastisk kompis som bara ställer upp och tar helt hand om mig en hel helg; låter mig sova till halv tolv och vakna till nybryggt kaffe, ror ut mig i en tjärn så vi kan fiska lite, lär mig leka med stora hundar. Samtidigt som den där självklarheten som finns när man har känt nån i nästan tio år ligger som ett varmt fluff runt hjärtat.

Man ska vårda sina vänner, hör ni det?

Bonus: bildbevis gädda




5 kommentarer:

Johanna sa...

Alltså, MYCKET avis på din helg. Ser ut som vid min familjs sommarstuga och där skulle jag mer än gärna vara just nu. (Här i Göteborg regnar det bara. Hela tiden.)

wonderland sa...

Hääärligt. Det låter som att du har haft en hääärlig veckoslut. Och ja, fint fint med fina vänner!

Linn sa...

Johanna: Det är faktiskt största skillnaden mellan gbg och sthlm, det regnar fan aldrig här. På riktigt.

wonderland: ja, det har varit fantastiskt!

Limpy sa...

Typiskt jättebra vän. Grattis!

Linn sa...

Jag vet. Han är guld faktiskt!