torsdag, maj 26

En renad själ

Jag har städat mitt kontor idag. Och jävlar vad papper jag samlar på mig. Jag är som en hamster fanimig. Sortimentsplanering för förra våren: sparad. Avstämningsrapport försäljning oktober 2010: sparad. En hemförsäkring för 2009/2010: sparad. Ja, ni förstår ju vidden av papprena på mitt skrivbord.

Nu: TOMT. Allt som inte är kontrakt är slängt. Micket bra känsla. Nu ska jag snart dra hem och dammsuga och sen laga lite mat till en kompis som typ äter fil och flingor jämt. Vi ska äta nån form av grönsaker och kyckling i ugn. Och dricka vin. Mmm...vin.

4 kommentarer:

Sofia sa...

När jag flyttade hemifrån sa min pappa att det var viktigt att spara sina papper. De kunde vara bra att ha. 5 år bakåt var lagom.
Jag har hela mitt vuxna liv drunknat i papper på grund av det. Haja, öppnar en pärm och bara: Vattenfallfaktura okt-27. Ehh?
Inte förrän sista året har jag börjat våga slänga. Han var ju så jävla säker på sin sak. Äldre, visare och allt det där.

Deliver me, please...

Sofia sa...

okt-07 så klart. Fast -27 är inte helt otroligt. Min pappa var trots allt född då...

Linn sa...

Ja, men sådär är min pappa också. Kanske städar lite i papprena ibland, men sätter in alla räkningar i pärmar och så. Idag finns det ju ekonomisystem för sånt. Skulle man tappa bort en räkning så kan man ju bara ringa och be om att få en kopia. Det är ju faktiakst ytterst få saker man faktiskt behöver ha papper på. Men typ avtal och pass är väl ganska bra att spara.

Linn sa...

ja, jag tänkte att det var lite märkligt men ba jaja.