onsdag, maj 25

Lista! Lista! Här var det lista!

Om ni inte har räknat ut det än så ÄLSKAR jag listor. Därför snor jag Inte Skyldigs rakt av.

Just nu tänker jag på lite hemliga grejor.
När jag vaknar på morgonen vill jag inte gå upp.
Min mobiltelefon är en del av mig.
Imorgon kommer jag skriva boktips och laga mat åt en kompis.
Ikväll skall jag dricka vin och plotta världsherravälde med Maria
När jag bakar hoppas jag på att degen ska jäsa så jag slipper hårda bullar.
Sist jag grät var förra helgen när jag var jättearg på min familj.
Kärlek är att bry sig om.
I somras var jag sur på en australienare, på roadtrip till Oslo och mest på mamma och pappas veranda.
Jag pratar svenska med ful blanddialekt av västgötska och värmländska. Engelska med australiensisk dialekt. Typ.
Jag lyssnar på mina kompisar när dom säger till mig.
Jag är sämst på att ha tålamod för dom som aldrig kommer till saken. Short is sweet.
Jag är bäst på att komma med lösningar och peppa.
Den bästa känslan att vara kär. Eller gå och lägga sig i nytvättade lakan. Eller hålla i en mätt och lugn bebis. Eller äta god mat. Eller när jag är snäll. Äsch, massa känslor är bäst.
Jag är rädd för spindlar, höjder, fästingar och att trilla och slå ut tänderna.
När jag lagar mat tänker jag självgott det är fan vad jag är bra på det här.
Jag brukar få komplimanger för att jag är tuff.
Jag glömmer aldrig Melbourne.
Jag vill ha ett hångel. Och en miljon. And world peace.

Inga kommentarer: