måndag, juni 6

Show me your basket and I'll tell you who you are

Har varit och handlat. Älskar känslan av ett fullt kylskåp. Älskar också att lägga upp grejer på bandet på Ica som är massa olika färger och ekologiska. Det får mig att känna mig skitduktig, även om kassörskan alldeles säkert couldn't care less om jag lassar på tio chokladkakor eller ekologisk mozzarella. Men hey, jag brukar hitta på stories om andra på Ica. Om dom är bakfulla, kanske precis har blivit dumpade eller startade sitt nya liv igår. När jag kommer där osminkad med ett enpack fläskkotlett och en påse chips utstrålar jag säkert min beskärda del av crazy catlady-attityden.

Idag var jag ekomedveten södermalmsfamilj.

4 kommentarer:

Daniel sa...

En stor fördel med barn i släptåg: Man sätter dem i det där flygplanet / rymdraketen / räcerbilen vid kassorna, stoppar i en femma och sedan är det bara att studera de handlande och rullbanden. Vilka livsöden...

Linn sa...

Får man låna den där ungen eller? JAG VILL OCKSÅ!

Daniel sa...

Bara att hugga första bästa unge och fråga om "tant får bjuda på en åktur", eller det där kanske blir fel?

Linn sa...

Eh ja. Dom ba läskjig tant mamma.