söndag, juni 5

Åh! Mitt hem!

Har varit på Flyt nere i Slussen och lyssnat på en kompis kompis som spelade. Vi satt i en soffa i solen. Hon stod på taket på båten och sjöng svenska klassiker. Vi drack vin och sjöng med. Sen promenerade vi hem i stockholmsnatten. Så jävla vackert. En sån kväll man får nypa sig i armen för att fatta att den är riktig. Sen såg jag en grävling utanför min port. Det var äckligt.

Nu är jag hemma och grymt nöjd över att jag bytte lakan innan jag gick ut. Och är nyduschad.

Nu är det nån kärleksdokumentär på teve som verkar bisarr.

Alles in alles, mycket nöjd med mitt liv just nu.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha, en grävling! Sjukt. Men bidrog den ändå inte till det där "overkligt så man måste nypa sig i armen"-känslan. Det är ju gött när livet känns lite som en film/påhitt ibland.

Kiri sa...

Satan vad jag saknar Sthlm! Det är en så jävla fin stad! Jag känner mig som en grävling här i Hfors, vill bara gräva ner mig. Vill inte vara här, vill tillbaka dit. Men här är jag, tack och godnatt. Puss älskade sthlm!

Linn sa...

Johanna: Jo, det gjorde den kanske. Fast inte riktigt på samma fina sätt. Mer på ett OMG! JAG KOMMER DÖ!-sätt.

Kiri: Ja, det är faktiskt fint här. Men jag är säker på att Helsinki också är fint och bra och roligt!