måndag, juni 13

Dagens stora irritation

Men på riktigt, kan vi diskutera det här med att jag känner folk som alltså inte bjuder in mig på en midsommarfest på grund av att det är mycket par där och jag säkert inte vill vara med iallafall. Jag saknar kille, inte förmåga att fatta egna beslut. Sen kan man ju undra om det är för att:

1) jag är singel=slampa och kommer stöta på alla upptagna killar och då blir det jobbig stämning.
X) jag är singel=missunnsam och kommer sura om nån pussas och då blir det jobbig stämning.
2) jag är singel=kan inte prata om hur dålig min kille är på att plocka i diskmaskinen och då har vi ingenting att prata om och då blir det jobbig stämning.

Jag tänker satsa mina pengar på X och 2 combined.

ps. Jenny/Mirijam I HEART you. På rikt. Och Tears and pearls. ds.

10 kommentarer:

L sa...

Kan vi absolut, ring bara!

Blomman sa...

mäh, dålig stil!

Fröken Märkvärdig sa...

Tusen spänn på att dom inte bjuder för att dom tycker synn om dig som ska sitta där och känna dig misslyckad. För det är man ju om man är singel. Bland alla lyckliga par. Tror det är av missriktad hänsyn. Åsså kanske lite för att dom är rädda för att 1) Du ska se hur tråkigt dom egentligen har 2) För att dom ska känna att dom hellre skulle vilja vara som du =singlar.
Midsommarfester är ändå alltid skittråkiga och misslyckade, nästan som nyårsfester. Och så är det alltid regn, blåst och 12 plusgrader just på midsommar. Så det finns inte ens några rönnbär att sura över! Varsågod, nu har jag löst så du slipper gräma dig ;)

Softy sa...

Jag känner så igen detdär... Fan, vad jobbigt! Som tur finns det faktiskt också smartare och roligare mänskor att hänga med!

Anonym sa...

Haha, det måste bli nr 2. Vad ska ni annars prata om../M

Maria sa...

Men alltså. Det här med pargrej - jag har verkligen aldrig fattat det! Ibland när vi bjuder folk på middag eller whatever så är det jämna par - för att det råkat bli så. Ibland är det inte så. Man bjuder ju de man gillar och man vill umgås med i det sammanhanget och som man tror kan gilla en kväll med varandra.

Men jag har dock kompisar som inte vill komma "om det bara är par där" för att de känner sig utanför. Jag förstår det som sagt inte. Man behöver inte prata parrelationer om det är nån med som aldrig haft ett förhållande, på samma sätt som man inte pratar barn om inte alla har det, eller pratar jobb om inte alla jobbar på samma ställe.

Så det så.

Maria sa...

ps. jag tror att de inte bjudit dig för att de tror att de kommer bli för avundsjuka på dig för att du inte behöver bråka om urplockning av diskmaskinen.

Kråksång sa...

Jag tycker att alternativ ett verkar lockande under omständigheterna. Bara för att vara lite trevlig tillbaka, så att säga. Jag röstar på ettan, go crazy och skyll på singellivet, man blir ju lite desperaaat av att va singel, det vet man ju. Eller?

Sofia i Välabuskarna sa...

Vi ska inte ha nån midsommarfest, men du får himla gärna komma. Vi behöver inte prata om diskmaskinen (även om min bättre hälft, i mycket annat, är kass på att plocka ur den).
Sill på altanen sen dans runt majstången på idrottsplatsen. Du får mina barn så dricker jag lite vin och låtsas vara singel istället. Okej?

Johanna sa...

Mäh, extremt drygt. Hur kan man fatta det beslutet ÅT någon? Håller med Maria ovan om att man bjuder folk man gillar, inte spelar det väl nån roll vilka som anländer två och två och vilka som inte gör det? Jasägerdådet.