söndag, januari 31

Att ha söndag

Idag vaknade jag halv elva och gick ur sängen halv ett efter att ett tag tidigare ha deklarerat att jag visst bestämt mig för att jag får ligga i sängen hela dagen om jag vill. Jag älskar vår säng. Älskar älskar älskar älskar älskar den. När jag väl kom ur sängen städade jag skräphörnan i köket, den med glasflaskor, pant och en jävla massa papper ni vet, och packade upp ikeaköpen från gårdagen samt tvättade det som tillhör Bom-Bom. Nu hänger det små lakan och små örngott och tusen små tvättlappar på tork i hallen *hjärtögonemoji*. Jag har också kladdritat upp bebishörnet och skötbordshörnet och förvaringen i sovrummet och testat ytterligare en väggfärgsnyans som vi inte ska ha. Varför kan jag inte bara få jobba med att inreda saker? Va? Det är ju jeteloligt. Har således umgåtts med internet ett par timmar och stört Andreas med den här då? typ tusen gånger pga bebisen "måste" ha så himla mycket saker och när jag ändå var på g beställde jag nya handtag till köket pga hatar dom vi har nu. Hittade superfina för 200kr styck, men hellz to the no att jag vill lägga 6000 kronor på nya handtag så jag letade tills jag hittade några som var helt okej fina och kostade 14kr styck istället. Funderar på hur jävla svårt det kan vara att linda lite läder runt lite stål på egen hand? (Seriously though, hur svårt är det? Hur gömmer man ändstumpen och vad fäster man med? Någon?)

Okej, fick ta en paus pga matleverans och påbörjad matlagning. Aja, har en lugn söndag iallafall.

Ps. Se Marigold hotel förresten. Den gick på SVT igår och omg vilken feelgood. Judi Dench och Maggie Smith är med i samma film om nån skulle vara tveksam.

2 kommentarer:

Den där Andreas sa...

Tänker mig att kontaktlim funkar att fästa med och att ändbiten enklast göms genom att trä tillbaka den genom det som har lindats. Lite som att fläta typ.

Anna sa...

Har ursketakasst internet där jag är, men googla. Måste finnas på youtube. Vanligt hederligt matrosarbete (able seaman på engelska)
Det man gör med startänden är att man lägger den på undersidan handtaget, sedan börjar du snurra längst ut, gärns med halvslag.
Jag kan inte förklara, men fu har rätt. Det är inte svårt.