torsdag, januari 7

Vi var hos barnmorskan idag. Hon är faktiskt himla mysig och inkännande och mina värden var precis vad dom ska vara (high five/phew!). Förra gången jag träffade henne hade vi inte ett bra möte pga morgonen efter RUL när min oro inför det fortfarande var ganska närvarande, praktikant som höll i mötet och diskussion kring förlossningsrädsla gjorde att jag hade gränsfallsblodtryck (140/90) och fick ingen bra information om det utan istället ett läkarmöte (pga det och pga astma/allergi och stressig) inbokat PÅ MOMANGEN. Jag var superledsen i vecka och rädd för att jag skulle dö och bebisen skulle dö och ja, ungefär all kris som går att hitta på. Läkaren on the other hand var ace och mitt blodtryck likaså, vilket det även var vid nästa extramätning. I och med dagens 120/70 så är jag avförd från riskövervakning och barnmorskan var väldigt väldigt nöjd med både det och alla andra värden. Jag vet att det är helt jävla idiotiskt, men bra värden gör mig så jävla nöjd i nån typisk form av duktig flicka-bekräftelse. Jag får också oerhörd ångest av motsatsen, vilket ju såklart är ÄNNU dummare. Det är väl inte mitt fel/min förtjänst hur mina hormoner beter sig liksom? Jag jobbar lite på det kan vi säga. Bebin mår också strålande och det är ju rätt så jävla härligt att höra det där pick-pick-pickandet när hon lyssnar på hjärtljudet. Emoji med hjärtögon gånger tusen.

Nu ska jag titta klart på Hela England bakar - Masterclass och sen se sista avsnittet av The Jinx. Hoppas allt är bra med er allihop!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hurra för bra värden!