lördag, januari 23

Det jag aldrig trodde skulle hända mig

Vaknar lite efter åtta, går upp och kissar och hämtar telefonen. Spenderar en och en halv timma på sociala medier och candy crush och klappar på den sovande ryggen bredvid mig. Gör frukost på sängen och hämtar tidningen i hallen. Nån kroppsdel på min kropp rör hela tiden hans. Han bläddrar i sin del och slickar förstrött på fingret när han bläddrar. Klockan blir elva och projekt väck barnet påbörjas med hjälp av musik. Barnet gillar bara långsam musik och mörka röster dvs sin moders slightly tvivelaktiga smak trots faderns försök att introducera diverse klassiker. Adele: hela magen hoppar. Snoop Dogg: helt stilla. First Aid Kit: sprattel sprattel. Bob Dylan: zero zip nada. Det har börjat sjunka in att den här bebisen är här för att stanna och finheten i att det här är min familj nu har öppnat bröstkorgen på vid gavel. Lyckan pulserar i mina vener och bubblar i huvudet. Det här är mitt liv nu. Inatt drömde jag att jag skulle gifta mig med Tom Cruise men til och med i drömmen visste jag att han egentligen var Andreas, så djupt rotad är han i mig. Min fina mjuka snälla omtänksamma roliga fantastiska jävla man. Det är en sån ynnest att ha vårt barn duttandes i min kropp.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Å så fint! <3

S sa...

ÅH så fantastiskt fint! <3

Hanna sa...

Så jäkla fint!

Mimmi sa...

<3